W swojej najnowszej odsłonie kolekcja mebli i dodatków HUSLIA jest bardzo polska. Fotel, podnóżek, fotel dla dzieci czy nawet papierowe serwetki zyskały nowe wzory oparte na popularnych i kojarzonych z Polską wzorach łowickich. W skład kolekcji wchodzą: fotel STRANDMON wraz z podnóżkiem, mały fotel STRANDMON dla dzieci, stolik LACK, konik DALARNA, papierowe serwetki oraz świeca w szklanym naczyniu. Wybór produktów nie był przypadkowy – aż 63 proc. wszystkich foteli STRANDMON oraz 67 proc. stolików LACK produkowanych jest w Polsce.

- Wzory łowickie znane są nie tylko w Polsce, ale również w całej Europie. Nic więc dziwnego, że to właśnie one stały się inspiracją dla projektantów IKEA przy tworzeniu kolekcji HUSLIA dla naszych klientów. W mocnych kolorach czerwieni, żółci, błękitu i zieleni odnajdujemy powrót do korzeni, a w motywach florystycznych i barwnych kogutach możemy dostrzec szacunek dla polskiej wsi oraz kunsztu rękodzieła. Płynność kształtów oraz kolorów pozwala na elastyczną pracę z nimi – w przypadku owej kolekcji, projektanci postanowili zaprezentować wzory także na artykułach wyposażenia wnętrz. W produktach HUSLIA możemy znaleźć również bardzo mocne odniesienie do trendu lat 70-tych, który w przyszłym sezonie będzie silnie widoczny – twierdzi Jarosław Pietrzak, z IKEA.

Kolekcja z motywami łowickimi będzie w całości wyprodukowana w Polsce i będzie dostępna w limitowanej serii tylko na polskim rynku. Premiera produktów w sklepach Ikea oraz na Ikea.pl spodziewana jest w sierpniu.

Koncern twierdzi, że w ten sposób chce świętować swój jubileusz obecności w Polsce. To już 60 lat, odkąd szwedzki gigant meblarski współpracuje z polskimi firmami – skromne początki to pierwsze zamówienie na krzesła złożone przez Ingvara Kamprada (założyciela Ikei) 27 stycznia 1961 roku w jednej z polskich fabryk. Na rynku detalicznym Ikea pojawiła się już 19 lat później na fali przemian gospodarczych i politycznych – w 1990 roku pierwszy sklep Ikei pojawił się na warszawskim Ursynowie. Obecnie koncern ma w Polsce zarówno rozwiniętą sieć sklepów, jaki spore zaplecze produkcyjne.