Produkowane przez firmę Mattel lalki Barbie tracą udziały w rynku, przynosząc spółce coraz niższe przychody. Ich sprzedaż spadła w ostatnim kwartale aż o 19 proc. Dochód Mattela wynosi obecnie 988,2 mln. dol., o 3,7 mln. dol. mniej niż oczekiwali analitycy.

- Ciężko pracujemy nad tym, by ożywić markę na największych rynkach świata. Potrzebujemy jednak na to czasu – oznajmił w czwartek dyrektor naczelny Mattela, Richard Dickson. Spółka zorganizowała już nowe kampanie reklamowe w Stanach Zjednoczonych, mając nadzieję na ich pozytywne przyjęcie.

Barbie traci przez konkurencyjne nowości na rynku zabawek. Ostatniej zimy seria lalek Disneya z bohaterami z filmu „Kraina lodu" odebrała im pozycję najczęściej wybieranego prezentu pod choinkę dla dziewczynek. Ogromną popularnością cieszą się również figurki Lego Friends.

Porażkę Barbie zainicjowała ostra krytyka nierealistycznych proporcji lalek, w szczególności zbyt wąskiej talii i za długich nóg. W ostatnich latach siecią zatrzęsły obrazki, ukazujące wygląd Barbie o proporcjach przeciętnej dziewczyny.