fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Handel

Polacy szturmują e-sklepy. Największy wzrost w Europie

Adobe Stock
W tym roku wydatki internetowe Polaków mają wzrosnąć o ponad 30 proc., co jest najlepszym wynikiem w Europie.

Nasz kraj od lat jest w czołówce rynków, na których wydatki internetowe rosną najszybciej. Pandemia jednak spowodowała, że po zamknięciu stacjonarnych sklepów konsumenci w całej Europie ruszyli na zakupy online. Okazuje się, że w Polsce znacznie chętniej niż w innych krajach.

Z najnowszego raportu organizacji eCommerce Europe, do którego dotarła „Rzeczpospolita", wynika, że w 2020 r. wydatki internetowe Polaków wzrosną o 31,4 proc. i przekroczą 15,3 mld euro. To najwyższy wzrost w Europie. W 2019 r. Polacy zwiększyli wydatki online o niemal 16 proc., więc tegoroczna dynamika będzie dwukrotnie wyższa.

Czytaj także: Promocyjny zawrót głowy. Sklepy ostro walczą o klientów

– 27 proc. internautów deklaruje, że w związku z ryzykiem zakażenia koronawirusem częściej robi zakupy online. Wyraźny ruch w stronę e-commerce widać w największych aglomeracjach oraz dużych miastach, o liczbie 100–200 tys. mieszkańców – mówi Patrycja Sass-Staniszewska, prezes Izby Gospodarki Elektronicznej. – To pokazuje, że naprawdę warto inwestować w biznes e-commerce, a rynek nadal nie jest nasycony. Konsumenci częściej sięgają do internetu, aby zaopatrzyć lodówkę, ubrać dzieci, kupić książki, elektronikę czy wyposażyć ogród – wylicza.

Efektu koronawirusa nie da się nie zauważyć. Wiele firm w trakcie pandemii zdecydowało się na rozpoczęcie sprzedaży online, choćby na Allegro. Liczby robią wrażenie: tylko w kwietniu na platformie zarejestrowało się 9 tys. nowych sprzedawców, a liczba zamieszczonych ogłoszeń była prawie trzy razy wyższa niż?średnio miesięcznie. Przez Allegro sprzedaje już ponad 100 tys. firm.

Jak podaje platforma Shoper, na której sprzedaje 13 tys. e-sklepów, pozytywne efekty utrzymują się nadal. W czerwcu działające na niej firmy odnotowały dwa razy większą sprzedaż niż rok temu. Nadal najwyższy wzrost widać w e-sklepach spożywczych, ale doskonałe wyniki pokazują także sprzedawcy elektroniki, kosmetyków czy odzieży.

– Kilka wiosennych tygodni zmieniło nawyki zakupowe. Osoby, które wcześniej nie kupowały w sieci wcale lub robiły to sporadycznie, zostały klientami sklepów internetowych i pozostają nimi mimo zniesienia większości zakazów – mówi Oliwia Tomalik, marketing manager Shopera.

Źródło: Rzeczpospolita
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
REKLAMA
REKLAMA