W internecie dokonuje się właśnie prawdziwy przełom w podejściu konsumentów. E-sklepy jeszcze kilka lat temu wygrywały pierwsze starcia ze stacjonarnymi sprzedawcami tylko niższą ceną, jednak dzisiaj taka strategia dotarcia do klienta nie musi się sprawdzić.
Z badania firmy Blue Media „Jak kupujemy w internecie", zrealizowanego przez firmę badawczą Satisface, wynika, że znaczenie ceny systematycznie spada. Z tegorocznej edycji, do której dotarła „Rzeczpospolita", wynika, że cenę jako czynnik wyboru e-sklepu wskazuje wciąż 61 proc. badanych, ale to aż 8 pkt proc. mniej niż rok temu, i to kolejny spadek tego wskaźnika.
Z drugiej strony o 5 pkt proc., do 48 proc., wzrosła liczba badanych, dla których liczy się także wygoda zawarcia transakcji i dokonania płatności, zwolenników zyskują też takie parametr, jak liczba oferowanych metod płatności.
Nie tylko cena
– Klienci przyglądają się produktowi i jego cenie, ale też biorą pod uwagę czas, w którym przesyłka zostanie do nich dostarczona, wygodę ewentualnego zwrotu i wreszcie – czy mogą zapłacić w taki sposób, jaki preferują – mówi Krystian Wesołowski, ekspert Blue Media od rynku e-handlu. – Obecnie niska cena to za mało. Tylko kompleksowe zadbanie o wszystkie elementy procesu zakupowego daje nadzieję na sukces w e-commerce – dodaje.
To kolejne badanie, które pokazuje trend świadczący o dojrzewaniu polskich konsumentów robiących zakupy internetowe.