Biedronka właśnie zapowiedziała iż ruszył jej najnowocześniejszy sklep w Warszawie. Placówka w Galerii Młociny to pierwszy sklep sieci, w którym klienci mogą skorzystać z samoobsługowej krajalnicy do pieczywa oraz szósta placówka w Warszawie wyposażona w specjalne stoisko mięsno-wędliniarskie, oferujące szeroki wybór produktów tradycyjnych, które wzbogacają asortyment wędlin i mięs paczkowanych.

- Jesteśmy przekonani, że lada oraz krajalnica będą cieszyć się ogromną popularnością – mówi Arnold Zyśk, menedżer ds. marketingu operacyjnego w Jeronimo Martins Polska.

Lada zza której obsługiwani są klienci wydawało się być rozwiązaniem skazanym na zapomnienie jako totalnie archaiczne i sprzeczne z modelem samoobsługi, który króluje w handlu.

Okazuje się, że Polacy są do takiego rozwiązania mocno przywiązani. Jak mówią handlowy sprzedane w ten sposób produkty są utożsamiane wyższą jakością i świeżością. Do tego wiele osób woli produkty na wagę ponieważ potrzebuje ich niewiele, a produkty pakowane zazwyczaj są dla nich za duże.

Statystyczny Polak chodzi na zakupy co najmniej raz dziennie zatem wiele osób woli kupować choćby takie produkty jak wędliny czy sery częściej. Dlatego choć lady dla części kategorii jak również produktów z ryb wracają do łask. Były znane z sieci hipermarketów, a teraz także mniejsze sklepy decydują się na ich instalowanie.