To rozwiązanie znane od lat na świecie, jednak Google wprowadził polską wersję stosunkowo niedawno ponieważ dopiero w styczniu 2019. Teraz o jego wdrożeniu informują najwięksi sprzedawcy elektroniki.
Jak podaje Media Markt z pomocy asystenta może skorzystać każdy, kto na swoim mobilnym urządzeniu posiada aplikację Asystent Google. Wystarczy dać polecenie: „Porozmawiaj z MediaMarkt”, a następnie zapytać o interesujące go informacje odnośnie oferty sklepu.
- W wyniku postępującej digitalizacji życia zmienia się nie tylko sposób codziennej komunikacji, ale również zawierania transakcji. Jako lider innowacji na rynku dystrybucji elektroniki użytkowej chętnie sięgamy po nowoczesne technologie, żeby jak najlepiej odpowiadać na potrzeby konsumentów – mówi Paweł Kuźma, E-Commerce Director MediaMarktSaturn Polska. - Dzięki głosowemu Asystentowi Google będziemy stale dostępni dla naszych klientów, a tym samym usprawnimy cały proces zakupowy - dodaje.
W trwającej obecnie pierwszej fazie wdrożenia Asystent przeszukuje wyłącznie asortyment z kategorii smartfony, jednak potrafi również odpowiedzieć na proste pytania dotyczące procesu zakupowego, np.: Gdzie jest najbliższy sklep? Kiedy mogę spodziewać się dostawy? Kiedy otrzymam zwrot pieniędzy? Zgubiłem paragon, gdzie dostanę duplikat?
Technologia ta ma ogromny potencjał rozwoju, dlatego sieć MediaMarkt będzie rozszerzała zakres wsparcia klientów przez inteligentnego Asystenta. W kolejnym etapie planowane jest uruchomienie funkcji sprawdzenia statusu zamówienia, przeszukiwania kolejnych kategorii produktowych i odpowiedzi na szerszy zakres pytań klientów.