Wartość towarów sprzedanych w sklepach i w internecie była o 1,1 proc. większa niż w lutym – poinformował w czwartek Krajowy Urząd Statystyczny. Sprzedaż z wyłączeniem paliw samochodowych wzrosła o 1,2 proc. W obu przypadkach prognozowano spadki.

To oznacza, że wyniki handlu detalicznego przyczynią się do wzrostu produktu krajowego brutto w pierwszym kwartale, bo w całym tym okresie sprzedaż była o 1,6 proc. większa niż w ostatnich trzech miesiącach minionego roku, co zwiększy wzrost PKB o 0,09 pkt. proc.

Rekordowe zatrudnienie i rosnące realne dochody pomagają podtrzymać dynamikę wydatków konsumpcyjnych, które są największą częścią brytyjskiej gospodarki. Natomiast firmy ograniczają wydatki w obawie o zapaść gospodarki w razie opuszczenia Unii Europejskiej bez porozumienia, które łagodziłoby skutki brexitu.

Sprzedaż za pośrednictwem internetu wzrosła w marcu o 4,2 proc. w porównaniu z lutym i była o 23 proc. większa niż przed rokiem.