fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Robot ze sklepu w sieci porozmawia po polsku

Adobe Stock
Powstaje rodzima odpowiedź na wirtualnych asystentów w rodzaju Siri, Alexy czy Cortany. Firma Kogifi pokaże swoje rozwiązanie latem, a już rozmawia o wdrożeniach na rynku e-commerce.

Wirtualni asystenci to kolejna metoda na sprawniejsze wykorzystywanie możliwości komunikacji internetowej. Znana użytkownikom Apple Siri, asystent Google, Alexa z Amazona czy Cortana, działająca w środowisku Microsoft umożliwiają głosową komunikację z urządzeniami.

To nie tylko wyszukiwanie treści, ale wydawanie poleceń i np. robienie zakupów. Systemy są oparte na sztucznej inteligencji, co daje możliwości podpowiadania rozwiązań zgodnych z preferencjami użytkowników. To dla jednych jest zaletą, ale u innych budzi obawy o nadużycia związane z ochroną prywatności.

Asystent na zakupach

Polacy nie mogli dotąd z takich rozwiązań korzystać w ojczystym języku. I to ma się zmienić. Przedsiębiorcy z IT – Tomasz Gibas, Maciej Ossowski i Jakub Koba, pracujący przy Photon Entertainment czy Coders Center, pracują nad takim rozwiązaniem. – Wszyscy asystenci głosowi powstali w innych krajach, więc wiele funkcjonalności jest nieaktywnych, choć konsumenci płacą pełną cenę u...

Źródło: Rzeczpospolita
REKLAMA
REKLAMA

WIDEO KOMENTARZ

REKLAMA