Poczta zaoferuje bezpłatne zwroty e-zakupów

Państwowy operator i jeden z największych w Polsce internetowych sklepów ze sprzętem elektronicznym nawiązują współpracę.

Publikacja: 04.04.2016 22:00

Foto: 123RF

Klienci, którzy kupią w Neo24.pl np. toster czy tablet, który nie spełni ich oczekiwań, będą mogli bezpłatnie odesłać go do e-sklepu. – Od teraz nie tylko dostawa, ale i zwrot są zupełnie za darmo – mówi Mateusz Gołda, menedżer w Neo24.pl.

Jak tłumaczy, wystarczy, że sprzęt klienci przyniosą do jednej z 4 tys. placówek Poczty Polskiej (PP). Klienci na darmowy zwrot mają 14 dni. Dotyczy on produktów o wadze do 30 kg (małe AGD, RTV, IT).

Eksperci podkreślają, że dziś coraz więcej e-sklepów, chcąc skutecznie konkurować z handlem tradycyjnym, wprowadza darmowe zwroty. Do tej pory dotyczyły one głównie zakupów na portalach z odzieżą (np. Zalando). Takie rozwiązanie wdrażają jednak również inne branże.

Z danych firmy Gemius wynika, że to może być potężny magnes na klientów. 83 proc. internautów w naszym kraju przyznaje bowiem, że kupowałoby online więcej, gdyby istniała właśnie opcja darmowych zwrotów. Analitycy przekonują, że ta usługa może przyczynić się do zwiększenia obrotów sklepu internetowego nawet grubo o ponad 50 proc. – Dostrzegamy na rynku rosnący udział paczek ze zwrotami, dlatego tak ważna jest współpraca z firmami, nie tylko przy obsłudze paczek z e-sklepów, ale także przy ruchu powrotnym od klientów – zaznacza Łukasz Gołębiowski, dyrektor sprzedaży w PP.

Jednymi z pierwszych, którzy na polskim rynku wdrożyli darmowe zwroty, byli jednak InPost i Allegro.

– Usługa spotkała się z bardzo pozytywnym odbiorem. Dlatego jesteśmy w trakcie przygotowywania oferty dla szerokiego rynku e-commerce – zapowiada Sebastian Anioł, prezes InPostu.

Poczta Polska szacuje, że za dwa lata już 3,5 proc. wszystkich paczek w Polsce będą stanowiły zwroty. To oznacza, że co roku w ten sposób do e-sklepów wróci 20 mln przesyłek.

Na rynku brytyjskim taka usługa jest niezwykle popularna. Firma Clear Returns szacuje, że klienci zwracają towary o wartości 16 procent tego, co łącznie wydają na e-zakupy. Doszło do tego, że w W. Brytanii jest już ok. 5 proc. internautów, którzy większość tego, co kupują online, zwracają. Szacuje się, że odpowiadają za 40 proc. wszystkich zwrotów w tym kraju.

Klienci, którzy kupią w Neo24.pl np. toster czy tablet, który nie spełni ich oczekiwań, będą mogli bezpłatnie odesłać go do e-sklepu. – Od teraz nie tylko dostawa, ale i zwrot są zupełnie za darmo – mówi Mateusz Gołda, menedżer w Neo24.pl.

Jak tłumaczy, wystarczy, że sprzęt klienci przyniosą do jednej z 4 tys. placówek Poczty Polskiej (PP). Klienci na darmowy zwrot mają 14 dni. Dotyczy on produktów o wadze do 30 kg (małe AGD, RTV, IT).

Handel
Zakupy na Wielkanoc nieco tańsze niż przed rokiem
Handel
Biedronka atakuje Lidla w walce o VAT. Kto zamrozi więcej cen?
Handel
Właściciel Milki troszczy się o Rosjan. „Nie możemy przestać dostarczać żywności”
Handel
LPP: nie handlujemy w Rosji od dwóch lat, ale wciąż zarabialiśmy
Handel
Krótsze godziny otwarcia sklepów w Wielką Sobotę. Gdzie zrobić zakupy w Wielkanoc?