Rynek towarów luksusowych systematycznie rośnie z roku na rok. Według prognoz w Polsce będzie rozwijać się rokrocznie o 4,1 proc. Już teraz jest on wart niemal 3 mld złotych. Najbardziej dynamicznie rosnącą podkategorią jest obuwie – według szacunków w 2018 roku jej wartość wzrośnie o 8,7 proc., a rok później już o ponad 10 proc.

Polacy w ślad za konsumentami z innych krajów coraz chętniej kupują produkty premium w sieci - już teraz szacuje się wzrost sprzedaży z 6 proc. w 2017 roku do 11 proc. w 2022. Zalando, platforma z najszerszym asortymentem produktów premium w Polsce, rozwija swoje portfolio, wprowadzając do sprzedaży aż 17 nowych marek, a wśród nich między innymi See by Chloé, Mulberry, Elisabetta Franchi, Missoni i Tous.

- Kategoria Premium w znaczącym stopniu wpływa na wiarygodność Zalando. Jest to także jeden z najszybciej rozwijających się segmentów w naszym biznesie. Dostrzegamy w nim duży potencjał, dlatego zapraszamy do nas nowe, coraz większe marki Premium i projektantów. Spełnia także różne potrzeby: przyjazność środowisku, jakość zarówno klasyczne jak i sezonowe projekty na co dzień i na specjalne okazje, wyjątkowe materiały, na przykład kaszmir – mówi Lena Sophie Krups, Head of Buying Premium w Zalando.

Rosnącą grupą odbiorców marek luksusowych są millenialsi. Jak wskazują badania, już ponad 40 proc. klientów tego segmentu stanowi właśnie ta grupa. - Obserwujemy trend, w którym obecne pokolenia traktują produkty Premium jak inwestycję, aspirują do nich. Nasza szeroka baza klientów ułatwia nam dotarcie do odbiorców Premium z różnych pokoleń – dodaje Lena Sophie Krups.

Według szacunków globalny dochód ze sprzedaży mody luksusowej w 2019 r. wyniesie ponad 94 mld dol. i jednocześnie zwiększy się o 2,1 proc. w ciągu najbliższych 3 lat.