Walentynki - kolejne święto handlu

Adobe Stock
Wyrosło nam trzecie po Wigilii i Wielkanocy święto handlu. Zakochanych wodzą na pokuszenie producenci słodyczy, alkoholi i restauratorzy.

Czy się to komuś podoba czy nie, walentynki są kolejnym po Halloween amerykańskim świętem, które zyskuje także u nas na popularności. Z badania TNS Kantar przeprowadzonego na zlecenie Allegro wynika, że prezent z tej okazji chce kupić już 83 proc. badanych. Nielsen z kolei obliczył, że na walentynki przypada 8 proc. rocznej sprzedaży czekolady, to trzeci wynik w roku.

Pomysł na martwy sezon

– Jeszcze 20 lat temu tylko 42 proc. z nas obchodziło walentynki. Najchętniej świętują ten dzień osoby młodsze, w wieku 18–39 lat, oraz te z miast do 100 tys. mieszkańców – mówi Agata Stachowiak z biura prasowego Allegro.

To kolejne święto wypromowane przez branżę handlową. Wypada w martwym okresie, gdy już kończą się zimowe wyprzedaże, a z uwagi na pogodę jeszcze za wcześnie na rozwijanie oferty wiosennej. Dlatego jest wręcz prezentem dla sklepów.

Choć większość Polaków planujących zakup prezentu z tej okazji przeznacza na ten cel do 100 zł, to sklepy b...

Źródło: Rzeczpospolita

WIDEO KOMENTARZ

REDAKCJA POLECA

NAJNOWSZE Z RP.PL