Z najnowszych danych Eurostatu wynika, że 45 proc. Polaków robi już zakupy w internecie. To 2 pkt proc. więcej niż rok wcześniej, jednak rynek rośnie w znacznie szybszym tempie. Wydatki zwiększają się bowiem dwucyfrowo, w 2018 r. wartość e-zakupów może zbliżyć się do poziomu 50 mld zł. Wystarczy, by ktoś raz z powodzeniem zrealizował taką transakcję, by szybko miał na koncie kolejne. Z danych Eurostatu wynika również, że w 2017 r. internetu używało już 78 proc. Polaków, co jest dla sektora e-commerce doskonałą informacją.
– Z pewnością w tym roku ponownie wzrośnie obrót w handlu internetowym. Stanie się tak dzięki nałożeniu się kilku czynników. Wpływ będzie miał ustawodawca, wprowadzając zakaz handlu w niedzielę, ustawę o działalności nierejestrowanej, która pozwoli założyć sklep internetowy osobom nieposiadającym i nieplanującym założyć działalności gospodarczej, oraz regulacje dotyczące tzw. split payment – mówi Krystian Wesołowski, ekspert Blue Med...
Wybierz najkorzystniejszą ofertę i zyskaj dostęp do najważniejszych tekstów rp.pl z sekcji: Wydarzenia, Ekonomia, Prawo, Plus Minus; w tym ekskluzywnych tekstów publikowanych wyłącznie na rp.pl.
Dostęp do treści rp.pl - pakiet podstawowy nie zawiera wydania elektronicznego „Rzeczpospolitej”, archiwum tekstów, treści pochodzących z tygodników prawnych, aplikacji mobilnej i dodatków dla prenumeratorów.