Na nowych plakatach reklamowych pokazano m.in. parę mężczyzn tulących niemowlę lub parę kobiet z kilkuletnim dzieckiem, ale także plakat z trojgiem roześmianych dzieci - jedno z nich z zespołem Downa.

Kampania ma pokazać różnorodności w rodzinach i skupiać się na tym, by pokazać jak zmieniło się pojęcie rodziny - od tradycyjnej do współczesnej. Obecnie w Wielkiej Brytanii tradycyjna rodzina: mama, tata i dziecko (lub dzieci) to zaledwie 1/3 wszystkich rodzin. Większością stanowią rodziny mieszane: niebiologiczne, wieloetniczne, jednopłciowe oraz tzw. rodziny patchworkowe. River Island chce by wreszcie były one widoczne w reklamach i zamierza promować oraz celebrować tę różnorodność.

Kampania reklamowa "This Is Family" będzie prowadzona zarówno na plakatach w sklepach, jak i w mediach tradycyjnych oraz mediach społecznościowych. Autorem kampanii jest Studio Blvd.

River Island słynie z przełamywania tabu w reklamach. W zeszłym roku w jednej z ich kampanii ubrań dla dzieci wystąpił Joseph – chłopiec z zespołem Downa.