Carrefour podaje, że dzięki połączeniu dwóch konceptów: dyskontu i hurtowni, klienci mogą skorzystać z szerokiej oferty produktów w atrakcyjnych cenach. Jest ona skierowana tak do klientów indywidualnych, chcących zrobić codzienne zakupy, jak i do klientów biznesowych prowadzących działalność gospodarczą w handlu czy gastronomii, którzy mogą dokonać zakupów hurtowych.

W efekcie choć rynek stawia na poprawę standardu i podnoszenie kategorii - dyskonty bardzo mocno zmieniły się w ostatnich latach i przypominają bardziej supermarkety, to koncepcja przeciwnego kierunku tez ma zwolenników. W formule hard-dyskontu, z maksymalnie uproszczoną halą i sprzedażą wprost z palet oraz kartonów ruszyła już choćby rosyjska sieć Mere, która ma już w Polsce kilka sklepów.
Eksperci podkreślają, ze na rynku zawsze znajdzie się grupa klientów dla których jedynym wyznacznikiem atrakcyjności oferty jest cena.

Carrefour podaje, że na przestrzeni 550 mkw. sklep oferuje asortyment około 3,5 tys. produktów - zarówno świeżych, jak i pakowanych. Dostępny jest także wybór kosmetyków, alkoholu i chemii domowej.

Dyskont to najszybciej rosnący od lat segment rynku w Polsce. Takich sklepów jest ok 4 tys., a odpowiadają za ok 34 proc. wydatków Polaków na kategorie FMCG. Liderem jest sieć Biedronka.
Carrefour rozwija się w różnych sektorach, w ogłoszonym niedawno wstępnym wyniku za 2020 r firma podała, ze jej obroty w Polsce wyniosły niemal 2,1 mld euro i spadły rdr 0,6 proc. - zarówno w ujęciu organicznym jak i porównywalnym like-for-like czyli bez nowych otwarć.