Platforma Shoper podaje, że tuż przed godz. 17 wartość zamówień złożonych w sklepach korzystających z oprogramowania Shoper była wyższa niż w Czarny Piątek 2019, a ten z kolei zakończył się wynikiem sprzedażowym lepszym o 185 proc. niż Black Friday 2018. Dzisiejszy wynik był też o połowę wyższy niż w miniony piątek.

Czytaj także: Black Friday – jak nie dać się zwieść fałszywym promocjom

- Za część notowanych dziś wzrostów odpowiada pojawienie się nowych sklepów na platformie jak i obserwowana przez nas coraz większa skłonność sprzedawców do prowadzenia działań reklamowych: w październiku aż połowa z nich deklarowała, że ma już zaplanowane akcje promocyjne na ostatni tydzień listopada - mówi Oliwia Tomalik, marketing manager Shoper. - Przede wszystkim widzimy, jak samo zjawisko Black Friday w sieci z roku na rok się nasila. W tym roku towarzyszyła mu odrobina niepewności. Z jednej strony mamy czas pandemii i zamknięte galerie handlowe, co naturalnie przekierowuje klientów do sieci - w październiku wartość transakcji na naszej platformie zwiększyła się o blisko 80 proc. w stosunku co do roku ubiegłego - dodaje.

Z oprogramowania Shoper korzysta obecnie ponad 15 tys. sprzedających w sieci, co czyli niemal 20 proc. właścicieli sklepów internetowych w Polsce.