Tesco liczy na rekordy w roślinnych mięsach

Do 2025 r. sieć Tesco chce zwiększyć sprzedaż roślinnych alternatyw dla produktów zwierzęcych aż o 300 proc. Przy okazji ze stanowiska ustąpił jej prezes.

Publikacja: 30.09.2020 13:09

Tesco liczy na rekordy w roślinnych mięsach

Foto: Adobe Stock

Tesco ma zostać pierwszym sprzedawcą detalicznym w Wielkiej Brytanii, który wyznaczył cel sprzedaży roślinnych alternatyw mięsa. Największy detalista w Wielkiej Brytanii planuje zwiększenie sprzedaży zamienników mięsa o 300 proc. do 2025 r. W ciągu ostatniego roku popyt na chłodzoną żywność bezmięsną - najpopularniejszą linię obejmującą burgery, kiełbasę i substytuty mięsa mielonego - wzrosła o prawie 50 proc. W rezultacie ta oferta rozszerza się na kolejne kategorie, także w porcjach rodzinnych.

Cel ten jest częścią szerszego pakietu w ramach zrównoważonego rozwoju opracowanego wraz z WWF, aby spróbować zmniejszyć o połowę wpływ na środowisko przeciętnego koszyka zakupów w Wielkiej Brytanii.

- Dzięki walce z marnotrawieniem żywności wiemy, że przejrzystość i ambitne cele to pierwszy krok w kierunku bardziej zrównoważonego biznesu - powiedział Dave Lewis, który w środę ustąpił ze stanowiska dyrektora generalnego Tesco.

Trend ten jest odpowiedzią na potrzeby ludzi, którzy zwracają większą uwagę na swoją dietę, zwłaszcza podczas blokady Covid-19 i coraz częściej przyjmują diety typu „flexitarian” - ograniczając mięso i nabiał przy jednoczesnym jedzeniu większej ilości pokarmów roślinnych.

Według prognoz globalny popyt na białko roślinne - zdominowany przez amerykańskich gigantów Impossible Burger i Beyond Meat - wyniesie w tym roku 4,1 mld funtów wobec 2,9 mld funtów w 2015 r.


W styczniu 2018 roku Tesco jako pierwszy detalista w Wielkiej Brytanii wprowadził na rynek własną markę roślinną Wicked Kitchen, początkowo obejmującą 20 dań roślinnych, kanapek i sałatek. Teraz rozszerzy ofertę alternatyw mięsa we wszystkich swoich sklepach, w 20 różnych kategoriach, w tym takich jak dania gotowe i mrożonki.

Wśród 11 nowych pokarmów roślinnych, które trafią do sprzedaży w Tesco w tym tygodniu, znajdują się główne dania wykorzystujące jako substytut mięsa białko pszeniczne seitan.

W międzyczasie marka Meatless Farm zebrała 24 mln funtów, aby wesprzeć plany ekspansji w Europie, USA i Azji, gdy rynki globalne otwierają się na nowe produkty. - Widzimy duży popyt na nasze hamburgery, kiełbaski i mięso mielone na bazie roślin i widzimy możliwości szybkiego rozwoju marki, ponieważ ludzie chcą jeść zdrowiej i bardziej ekologicznie - powiedział jej założyciel Morten Toft Bech.

Tesco ma zostać pierwszym sprzedawcą detalicznym w Wielkiej Brytanii, który wyznaczył cel sprzedaży roślinnych alternatyw mięsa. Największy detalista w Wielkiej Brytanii planuje zwiększenie sprzedaży zamienników mięsa o 300 proc. do 2025 r. W ciągu ostatniego roku popyt na chłodzoną żywność bezmięsną - najpopularniejszą linię obejmującą burgery, kiełbasę i substytuty mięsa mielonego - wzrosła o prawie 50 proc. W rezultacie ta oferta rozszerza się na kolejne kategorie, także w porcjach rodzinnych.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Handel
Polacy pokochali diamenty. Jubilerzy zacierają ręce
Handel
Drożyzna zmienia gusta konsumentów w Polsce. Cena ma znaczenie
Handel
Koniec z alkoholem na stacjach benzynowych? Premier Tusk rozważa ten pomysł
Handel
Centra handlowe wreszcie mogą odetchnąć. Klienci wrócili na dobre?
Materiał Promocyjny
Jak kupić oszczędnościowe obligacje skarbowe? Sposobów jest kilka
Handel
Auchan opuścił Rosję. Wielki majątek francuskiej sieci oficjalnie kupił 23-latek