Szef sieci detalicznej domaga się jednolitych cen w Europie

Frans Muller, prezes Ahold Delhaize uważa, że producenci podważają zalety wspólnego rynku.

Aktualizacja: 03.12.2019 13:31 Publikacja: 03.12.2019 13:25

Frans Muller, prezes Ahold Delhaize

Frans Muller, prezes Ahold Delhaize

Foto: www.aholddelhaize.com

Zdaniem Fransa Mullera, prezesa sieci Ahold Delhaize producenci niepotrzebnie komplikują system dostaw i podważają tym samym zalety wspólnego rynku europejskiego.

- Konsumenci powinni zdawać sobie sprawę, że większość markowych produktów dużych producentów jest wytwarzana tylko w trzech fabrykach. Dlaczego więc są różne ceny na każdym z 27 rynków krajowych? Dlaczego nie podążamy w kierunku jednolitych cen w Europie? Jeśli moglibyśmy uprościć sprawy, to ułatwiłoby nam życie – mówił Frans Muller w wywiadzie dla German Retail Blog.

Zdaniem Mullera różnice w cenach to podważanie zalet jednolitego rynku oraz niepotrzebne komplikowanie łańcuchów dostaw. Odrzuca on przy tym, że wina za to może leżeć po stronie detalistów, argumentując, że sieci detaliczne są „bardziej niż otwarte” na większą przejrzystość cen. Prezes Ahold Delhaize chciałby, by ceny dla klientów były bardziej przejrzyste.

- Bardzo trudno jest zrozumieć klientom, dlaczego ktoś we Francji może przekroczyć tylko jedną granicę, by znaleźć tańszą o 25 procent puszkę z napojem. Prosimy o większą spójność i przejrzystość cen – mówił Muller.

Wypowiedź dotycząca jednolitych cen była równocześnie obroną grup zakupowych, których członkiem jest koncern. AMS Sourcing (dla marek własnych) i Coopernic (dla marek premium) były ostatnio krytykowane przez producentów za żądania dotyczące cen i warunków dostaw.

Prezes Muller nie wspomniał w wywiadzie, czy za jednolitymi cenami powinny iść również jednolite wynagrodzenia minimalne na wszystkich 27 rynkach krajowych.

Do Ahold Delhaize należą takie sieci detaliczne, jak Albert, Delhaize, Mega Image. Koncern ma także udziały w portugalskiej sieci Pingo Doce, która jest wspólnym przedsięwzięciem z Jeronimo Martins. Łącznie Ahold Delhaize zatrudnia ponad 372 tysiące ludzi i ma przeszło 6,7 tysiąca sklepów.

Zdaniem Fransa Mullera, prezesa sieci Ahold Delhaize producenci niepotrzebnie komplikują system dostaw i podważają tym samym zalety wspólnego rynku europejskiego.

- Konsumenci powinni zdawać sobie sprawę, że większość markowych produktów dużych producentów jest wytwarzana tylko w trzech fabrykach. Dlaczego więc są różne ceny na każdym z 27 rynków krajowych? Dlaczego nie podążamy w kierunku jednolitych cen w Europie? Jeśli moglibyśmy uprościć sprawy, to ułatwiłoby nam życie – mówił Frans Muller w wywiadzie dla German Retail Blog.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Kup teraz
Handel
Biedronka atakuje Lidla w walce o VAT. Kto zamrozi więcej cen?
Handel
Właściciel Milki troszczy się o Rosjan. „Nie możemy przestać dostarczać żywności”
Handel
LPP: nie handlujemy w Rosji od dwóch lat, ale wciąż zarabialiśmy
Handel
Krótsze godziny otwarcia sklepów w Wielką Sobotę. Gdzie zrobić zakupy w Wielkanoc?
Handel
Właściciel Sinsay i Reserved z rekordowymi wynikami. Nowe dane o sprzedaży w Rosji