Decyzja Grupy Carrefour o wycofaniu ze sprzedaży jaj od kur z chowu klatkowego tłumaczona jest troską o dobrostan zwierząt. W tym obszarze firma wyznaczyła sobie dwa cele, a pierwszy właśnie został zrealizowany. Do 2020 r. miała usunąć wszystkie jajka od kur z chowu klatkowego ze sklepów w marce własnej. Drugim i wciąż aktualnym celem jest usunięcie do 2025 r. ze sklepów tej sieci wszystkich jajek od kur z chowu klatkowego.
Czytaj także: Jaja ekologiczne nie dla Polaka
– Naszą ambicją jako firmy jest bycie liderem transformacji żywieniowej. Dlatego wprowadzanie pozytywnych zmian zaczęliśmy od siebie. W ramach naszego zobowiązania dotyczącego wycofania jaj od kur z chowu klatkowego już w pełni zrezygnowaliśmy z tych produktów w naszej marce własnej – mówi Barbara Kowalska, dyrektor ds. jakości i zrównoważonego rozwoju Carrefour Polska. – Co ważne, jaja „trójki” pod marką Carrefour zniknęły z półek wszystkich formatów naszych sklepów, zarówno super-, hipermarketów, sklepów osiedlowych, jak i z oferty naszego internetowego sklepu spożywczego – dodaje Barbara Kowalska.
W ramach optymalizacji oferty, która jest elementem realizacji strategii transformacji żywieniowej, Carrefour, obok wycofania części asortymentu jaj pod marką własną, stale zwiększa swoją ofertę jaj z chowu ekologicznego Carrefour BIO.
Celem Carrefoura jest zajęcie pozycji lidera zmian nawyków żywieniowych. W odpowiedzi na oczekiwania klientów i globalne wyzwania, takie jak poszanowanie środowiska naturalnego czy pochodzenie produktów, firma wprowadziła w ubiegłym roku Act For Food. To inicjatywa, która ma pomagać w dbaniu o zdrowie i wspólną przyszłość, zgodnie z założeniem: „gdy jesz lepiej, to żyjesz lepiej”. Do tej pory sieć zaprezentowała 11 inicjatyw pokazujących zmiany w niej zachodzące m.in. rozwój konceptu „Zdrowa Półka”, więcej produktów wegańskich czy mniej plastiku.