Carrefour bez jaj z chowu klatkowego

Carrefour całkowicie zaprzestał sprzedaży jaj z chowu klatkowego w ofercie marki własnej.

Aktualizacja: 14.08.2019 17:56 Publikacja: 14.08.2019 15:36

Carrefour bez jaj z chowu klatkowego

Foto: Pexels

Decyzja Grupy Carrefour o wycofaniu ze sprzedaży jaj od kur z chowu klatkowego tłumaczona jest troską o dobrostan zwierząt. W tym obszarze firma wyznaczyła sobie dwa cele, a pierwszy właśnie został zrealizowany. Do 2020 r. miała usunąć wszystkie jajka od kur z chowu klatkowego ze sklepów w marce własnej. Drugim i wciąż aktualnym celem jest usunięcie do 2025 r. ze sklepów tej sieci wszystkich jajek od kur z chowu klatkowego.

Czytaj także: Jaja ekologiczne nie dla Polaka

– Naszą ambicją jako firmy jest bycie liderem transformacji żywieniowej. Dlatego wprowadzanie pozytywnych zmian zaczęliśmy od siebie. W ramach naszego zobowiązania dotyczącego wycofania jaj od kur z chowu klatkowego już w pełni zrezygnowaliśmy z tych produktów w naszej marce własnej – mówi Barbara Kowalska, dyrektor ds. jakości i zrównoważonego rozwoju Carrefour Polska. – Co ważne, jaja „trójki” pod marką Carrefour zniknęły z półek wszystkich formatów naszych sklepów, zarówno super-, hipermarketów, sklepów osiedlowych, jak i z oferty naszego internetowego sklepu spożywczego – dodaje Barbara Kowalska.

W ramach optymalizacji oferty, która jest elementem realizacji strategii transformacji żywieniowej, Carrefour, obok wycofania części asortymentu jaj pod marką własną, stale zwiększa swoją ofertę jaj z chowu ekologicznego Carrefour BIO.

Celem Carrefoura jest zajęcie pozycji lidera zmian nawyków żywieniowych. W odpowiedzi na oczekiwania klientów i globalne wyzwania, takie jak poszanowanie środowiska naturalnego czy pochodzenie produktów, firma wprowadziła w ubiegłym roku Act For Food. To inicjatywa, która ma pomagać w dbaniu o zdrowie i wspólną przyszłość, zgodnie z założeniem: „gdy jesz lepiej, to żyjesz lepiej”. Do tej pory sieć zaprezentowała 11 inicjatyw pokazujących zmiany w niej zachodzące m.in. rozwój konceptu „Zdrowa Półka”, więcej produktów wegańskich czy mniej plastiku.

Plany usuwania jaj z chowu klatkowego ze sklepów ogłosiły już wszystkie duże sieci handlowe. Ma się to wydarzyć w ciągu kilku lat. W Polsce to największa część sprzedaży jaj, ich miejsce będzie musiała zająć droższa oferta z chowu ściółkowego, wolnowybiegowego oraz ekologicznych.

Decyzja Grupy Carrefour o wycofaniu ze sprzedaży jaj od kur z chowu klatkowego tłumaczona jest troską o dobrostan zwierząt. W tym obszarze firma wyznaczyła sobie dwa cele, a pierwszy właśnie został zrealizowany. Do 2020 r. miała usunąć wszystkie jajka od kur z chowu klatkowego ze sklepów w marce własnej. Drugim i wciąż aktualnym celem jest usunięcie do 2025 r. ze sklepów tej sieci wszystkich jajek od kur z chowu klatkowego.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Kup teraz
Handel
Biedronka atakuje Lidla w walce o VAT. Kto zamrozi więcej cen?
Handel
Właściciel Milki troszczy się o Rosjan. „Nie możemy przestać dostarczać żywności”
Handel
LPP: nie handlujemy w Rosji od dwóch lat, ale wciąż zarabialiśmy
Handel
Krótsze godziny otwarcia sklepów w Wielką Sobotę. Gdzie zrobić zakupy w Wielkanoc?
Handel
Właściciel Sinsay i Reserved z rekordowymi wynikami. Nowe dane o sprzedaży w Rosji