Sieć Auchan, która mieszkańcom Warszawy i okolic oferuje zakupy online poprzez Auchan Direct, postawiła właśnie własny coolomat przy swoim sklepie w podwarszawskim Piasecznie. Przy okazji postanowiła zachęcić klientów do korzystania z tej opcji dostawy wprowadzając promocję, która koszt dostawy do coolomatu (urządzenia stanowiącego skrzyżowanie paczkomatu z chłodziarką) określiła na zero złotych. Promocyjna cena dostawy obowiązuje do końca kwietnia. Odbiór w coolomacie ma jedną wadę – tą drogą nie zamówi się piwa, wina i innych alkoholi.

Rozszerzenie opcji dostawy o te urządzenia to ukłon w stronę tych klientów, którzy chcą robić zakupy online, ale nie chcą czekać w domu (lub w biurze) na dostawcę lub dostosowywać się do godzin otwarcia punktów odbioru. Chwilowo zaś odbiór w urządzeniu jest traktowany tak, jak odbiór własny – czyli nie wiąże się z dodatkowym kosztem dla klienta. A ten potrafi być spory.

Standardowy koszt dostawy w Auchan Direct to 19,90 lub 25 zł (wyższa kwota dotyczy dostawy w dniu złożenia zamówienia). Są one znacząco wyższe niż koszty dostawy u konkurencji – Piotr i Paweł oferuje darmową dostawę do zamówień powyżej określonej kwoty (np. na terenie Łodzi to minimum 120 zł), Tesco koszt dostawy określa na kwoty od 6,48 zł do 11,98, a w całości internetowym Frisco maksymalny koszt dostawy to 9,99 zł (na terenie Warszawy i okolic). Frisco nie nalicza opłat za dostawy do coolomatów, o ile zamówienie jest na kwotę powyżej 100 zł.