Lidl Polska zadeklarował, że do 2025 roku ograniczy o 20 procent zużycie plastiku w opakowaniach swoich marek własnych. Dotyczyć to ma zarówno opakowań jednostkowych, jak i opakowań zbiorczych. Celem działania sieci handlowej jest ograniczenie ilości odpadów i oznacza duże zmiany w myśleniu.

- Dla Lidl Polska jest to krok przełomowy, ponieważ jak dotąd kierunkiem w zakresie opakowań marek, była przede wszystkim ich funkcjonalność dla klienta oraz design – komentuje Piotr Rogowski, Członek Zarządu Lidl Polska.

Ograniczenie zużycia plastiku to tylko połowa zobowiązań sieci. Druga, to zobowiązanie, że 100 procent plastikowych opakowań marek własnych będzie nadawało się do ponownego przetworzenia. Do 2025 roku wszystkie opakowania mają być możliwe do recyklingu.

- Nowe, konkretne cele, wiążą się z koniecznością zredefiniowania parametrów opakowań przy zachowaniu ich dotychczasowych walorów. Wymagać to będzie ścisłej współpracy z dostawcami produktów marek własnych, jednak biorąc pod uwagę łączące nas partnerstwo, nie mamy wątpliwości co do możliwości realizacji przyjętych zobowiązań – mówi Piotr Rogowski.

Troska o ekologię (oraz zdrowie klientów) najwyraźniej staje się jednym ze sposobów na wyróżnienie się na rynku. Niedawno sieci handlowe na wyścigi deklarowały rezygnację (najczęściej do 2025 roku) z jaj chowu klatkowego– zrobiły tak wszystkie większe sieci handlowe działające w Polsce (w tym np. Biedronka, Netto, Auchan, Piotr i Paweł). Lidl i Tesco zadeklarowały działania mające na celu ograniczanie ilości cukru w żywności – to wszystko dowodzi, jak bardzo zmienia się świadomość klientów i jak bardzo sieciom handlowym zależy na tym, by za nią nadążać.