- Obserwując trendy rynkowe, m.in. rosnące wydatki Polaków na jedzenie poza domem oraz wzrost częstotliwości wyjść do restauracji, zdecydowaliśmy się zaangażować w projekt polegający na stworzeniu sieci własnych restauracji w segmencie fast casual. Naszym zdaniem to naturalne uzupełnienie oferty Grupy Agora w obszarze związanym ze spędzaniem czasu wolnego i poszerzenie zaangażowania Heliosa w segmencie rozrywkowym – mówi Tomasz Jagiełło, prezes sieci kin Helios i członek zarządu Agory.

Grupa Agora liczy na to, że dobre relacje Heliosa z centrami handlowymi, w których ta spółka prowadzi kina pomogą wynegocjować korzystniejsze czynsze dla restauracji. Lokale będą działały jednak niezależnie od kin, w strefach gastronomicznych galerii handlowych. Grupa Agora nie wyklucza też lokalizacji restauracji przy głównych ulicach miast, przy popularnych deptakach czy w miejscach chętnie odwiedzanych przez turystów.

Restauracje mają zaoferować klientom dania "w przystępnych cenach, z prostego menu, uwzględniające lokalną specyfikę i podane w przyjaznej, niezobowiązującej atmosferze" - czytamy w komunikacie. Zgodnie z założeniami projektu, gośćmi nowej sieci restauracji mają być głównie osoby w wieku 20-35 lat, dla których duże znaczenie przy w wyborze lokalu gastronomicznego mają cena, jakość produktu oraz lokalność.

Helios zainwestuje w nową działalność 10 mln zł, z czego 5 mln zł na starcie projektu. Udział Heliosa w kapitale zakładowym nowej spółki to 90%. Partnerami biznesowymi Grupy Agora w tym projekcie są Piotr Grajewski (wcześniej związany m.in. z restauracjami Blue Cactus i Iguana Lounge w Warszawie) i Piotr Komór (pracował wcześniej m.in. dla Hard Rock Cafe w Warszawie i Oslo).

Helios prowadzi w Polsce 44 kina, m.in. w Łodzi, Trójmieście, Wrocławiu i Poznaniu. Dodatkowo poprzez spółkę zależną powołaną w 2012 roku - NEXT FILM - angażuje się w dystrybucję i produkcję filmów. Od 2010 r. Helios S.A. jest częścią Grupy Agora, wydawcy m.in. "Gazety Wyborczej".