Stoppoint zbuduje sieć terminali do usług e-commerce

Notowana na NewConnect spółka Stoppoint wprowadzi do sieci handlowych w Polsce specjalne terminale cyfrowe, które umożliwią m.in. zamawianie online usług krawieckich, jubilerskich, czy kurierskich.

Aktualizacja: 30.06.2017 15:45 Publikacja: 30.06.2017 15:33

Stoppoint zbuduje sieć terminali do usług e-commerce

Foto: 123RF

Innowacyjne rozwiązanie testowane będzie na przełomie października i listopada. Terminale ClickPoint mają pojawić się np. w drogeriach i na stacjach benzynowych.

Stoppoint zbuduje fabrykę

- Możliwości naszych terminali będą praktycznie nieograniczone. Stanowią one bowiem - tak samo jak smartfon, czy strona www - końcówkę sieci teleinformatycznej. Z tą przewagą, że zostaną zintegrowane z usługami logistycznymi - tłumaczy Damian Puczyński, prezes Stoppoint.

Na prace wdrożeniowe spółka dostała 9,8 mln zł dotacji w ramach Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój. Firma, znana m.in. z usług kurierskich pod brandem „Stacja z Paczką”, realizowanego w blisko 1000 stacji sieci Orlen, w woj. Podkarpackim zbuduje fabrykę terminali. Pierwsze stałe umowy z sieciami planowane są na początek 2018 r.

Spółka podaje, że ClickPoint umożliwi, poza bieżącą obsługą sprzedaży w punkcie, zamawianie usług cyfrowych i szerokiej gamy usług opartych o logistykę, jak również wysyłanie i odbiór przesyłek kurierskich oraz dokonywanie zwrotów do sklepów e-commerce. Klienci będą mogli więc za ich pośrednictwem nadawać dowolne przesyłki, a także odbierać paczki z produktami zamówionymi online. Terminale umożliwią także  wyszukanie np. jubilera, bądź szewca i zlecenie naprawy biżuterii, czy obuwia. W ten sposób możliwe będzie m.in. wysłanie walizki do serwisu, bądź garnituru do pralni czy krawca.

ClickPoint oknem na świat

Terminal umożliwi zmierzenie i zważenie przesyłki, a także wydrukowanie samoprzylepnej etykiety. Według Damiana Puczyńskiego to podstawowa usługa, której dziś nie ma na rynku. Jak zaznacza, dziś taką etykietę trzeba wydrukować w domu, ewentualnie czekać aż pracownik firmy kurierskiej wypełni list przewozowy. Prezes Stoppoint tłumaczy, że ClickPoint ma stać się tzw. marketplacem dla innych usług. - Chcielibyśmy stworzyć razem z sieciami convenience pewien rodzaj pola sprzedaży wielu usług i produktów, od naprawy butów, przez zamawianie towarów z internetu, po szeroką gamę innych usług, których dziś nawet nie jesteśmy w stanie jeszcze zdiagnozować - wyjaśnia.

Akcje Stoppoint notowane są na NC. W piątek kurs spółki zachowywał się spokojnie. Za jej walory płacono 14 gr. To o 27 proc. więcej niż jeszcze rok temu, gdy spółka działała w innej branży, pod nazwą Produkty Klasztorne. W styczniu br. Produkty Klasztorne zostały przejęte przez Dazumi, spółkę-córkę Stoppoint. W ten sposób firma działająca w branży e-commerce zadebiutowała na alternatywnym parkiecie. Teraz Damian Puczyński chce przenieść Stoppoint na główny parkiet GPW. Mogłoby to nastąpić jeszcze w tym roku.

Innowacyjne rozwiązanie testowane będzie na przełomie października i listopada. Terminale ClickPoint mają pojawić się np. w drogeriach i na stacjach benzynowych.

Stoppoint zbuduje fabrykę

Pozostało 94% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Kup teraz
Handel
Biedronka atakuje Lidla w walce o VAT. Kto zamrozi więcej cen?
Handel
Właściciel Milki troszczy się o Rosjan. „Nie możemy przestać dostarczać żywności”
Handel
LPP: nie handlujemy w Rosji od dwóch lat, ale wciąż zarabialiśmy
Handel
Krótsze godziny otwarcia sklepów w Wielką Sobotę. Gdzie zrobić zakupy w Wielkanoc?
Handel
Właściciel Sinsay i Reserved z rekordowymi wynikami. Nowe dane o sprzedaży w Rosji