Już po raz 11. Instytut Rachunkowości i Podatków ogłosił podczas uroczystej gali na GPW wyniki konkursu The Best Annual Report, tym razem za rok 2015.
Celem konkursu jest promowanie raportów rocznych o największej wartości użytkowej dla akcjonariuszy i inwestorów. Patronem medialnym wydarzenia była „Rzeczpospolita".
Sukces pracy zespołowej
– Inwestorzy oczekują informacji wiarygodnych i rzetelnych, opublikowanych w możliwie najkrótszym terminie – podkreślała Małgorzata Gula, prezes Instytut Rachunkowości i Podatków. – W konkursie nie ma przegranych. Sam udział w tym przedsięwzięciu stanowi bardzo czytelny sygnał, że zarząd spółki chce prowadzić transparentną politykę informacyjną, co jest jedną z największych wartości dodanych konkursu – dodała. W konkursie brały udział zarówno spółki z rynku regulowanego, jak i te notowane na NewConnect.
– Raporty roczne są stałym elementem naszej komunikacji z otoczeniem. Utrzymujemy wysoki poziom raportów, aby sprostać oczekiwaniom jak najszerszego grona odbiorców. Chcemy, by był to produkt użyteczny zarówno dla akcjonariuszy oraz analityków, jak i przedstawicieli mediów oraz naszych klientów – mówił podczas gali Remigiusz Nowakowski, prezes Tauronu. Kierowana przez niego spółka została uhonorowana główną nagrodą w kategorii przedsiębiorstwo.
Zwycięstwo w konkursie jest efektem pracy zespołowej: dyrektorów finansowych, głównych księgowych, zarządów, działów relacji inwestorskich, marketingu i reklamy, nadzorów właścicielskich. Najważniejszą rolę odgrywają jednak główni księgowi i dyrektorzy finansowi, ponieważ podstawą do przygotowania sprawozdania zarządu z działalności, raportów marketingowych, w internecie czy prezentacji inwestorskich są dane finansowe. Niemałą rolę w tym procesie odgrywają firmy audytorskie.