Dodano, że spółka chce rocznie przeznaczać 400 mln zł na inwestycje związane z logistyką, IT oraz siecią placówek.
Poczta Polska chce być największym w Polsce integratorem usług komunikacyjnych, paczkowo-kurierskich oraz logistycznych, docierającym do każdego Polaka dzięki sieci placówek i doręczycieli, a także platformie cyfrowej.
Jak wynika z informacji prasowej Poczty Polskiej, aby ten cel osiągnąć, spółka w pięcioletniej perspektywie skoncentruje się na trzech obszarach: usługach cyfrowych i administracyjnych, przesyłkach kuriersko-paczkowych i obsłudze rynku e-commerce oraz usługach międzynarodowych i ekspansji zagranicznej.
Nowa strategia zakłada podwojenie przychodów z obszaru kuriersko-paczkowego, pięciokrotny wzrost przychodów z usług logistycznych oraz 2,5 razy większe wpływy z usług międzynarodowych.
Dodano, że odrzucono plany upublicznienia spółki, obecne w poprzedniej strategii, co oznacza, że firma pozostanie w 100 proc. spółką Skarbu Państwa.