- podróży służbowych pracowników przedsiębiorcy w zakresie i według stawek określonych w przepisach w sprawie należności przysługujących pracownikowi zatrudnionemu w państwowej lub samorządowej jednostce sfery budżetowej z tytułu podróży służbowej poza granicami kraju tj. koszty: diet, noclegów, przejazdów i dojazdów środkami komunikacji miejscowej, innych niezbędnych wydatków związanych z tymi podróżami takich jak opłaty za: uzyskanie wiz, bagaż, przejazd drogami płatnymi i autostradami, postój w strefie płatnego parkowania, miejsca parkingowe,
- transportu i ubezpieczenia osób i eksponatów w związku z udziałem w targach i misjach gospodarczych,
- rezerwacji miejsca wystawowego na targach, opłaty rejestracyjnej za udział w targach oraz wpisu do katalogu targowego,
- organizacji stoiska wystawowego na targach lub wystawie, w tym w szczególności koszty wynajmu, budowy i obsługi stoiska wystawowego podczas uczestnictwa MSP w danych targach lub danej wystawie, w tym koszty zakupu gotowych, zindywidualizowanych elementów zabudowy stoiska wystawowego (jeżeli nie jest finansowane pomocą publiczną),
- reklamy w mediach targowych,
- udziału w seminariach, kongresach i konferencjach,
- organizacji pokazów, prezentacji i degustacji produktów w zakresie promocji marki produktowej, w tym zakupu usług np. w zakresie: wynajmu niezbędnych pomieszczeń oraz sprzętu, zakupu usług tłumaczenia, zakupu usług kateringowych, zakupu usług hotelowych dla uczestników przyjazdowej misji gospodarczej,
- informacyjno-promocyjne projektu tj. koszty: nabycia lub wytworzenia oraz instalacji elementów dekoracyjnych uwzględniających założenia wizualizacji Marki Polskiej Gospodarki, tj. przede wszystkim panelu promocyjnego MPG, nabycia lub wytworzenia oraz dystrybucji materiałów informacyjno-promocyjnych takich jak gadżety, materiały drukowane np. foldery, ulotki, wizytówki, przygotowania i prowadzenia działań informacyjno-promocyjnych w mediach tradycyjnych, elektronicznych, cyfrowych, przygotowania lub tłumaczenia strony internetowej wnioskodawcy, produkcji i emisji spotów i filmów informacyjno-promocyjnych.
masz pytanie, wyślij e-mail do autora: m.koltuniak@rp.pl
Intensywność dofinansowania
Maksymalna procentowa wartość pomocy zależy od formy dofinansowania i wynosi:
- w przypadku wyboru przez wnioskodawcę formy dofinansowania w postaci pomocy publicznej na sfinansowanie kosztów wynajmu, budowy i obsługi stoiska wystawowego do 50 proc. wartości kosztów kwalifikowanych,
- w przypadku wyboru przez wnioskodawcę formy dofinansowania w postaci pomocy publicznej na sfinansowanie kosztów wynajmu, budowy i obsługi stoiska wystawowego oraz pomocy de minimis na sfinansowanie pozostałych kosztów projektu do 50 proc. wartości kosztów kwalifikowanych,
- w przypadku wyboru przez wnioskodawcę formy dofinansowania w postaci tylko pomocy de minimis do 60 proc. – dla średniego przedsiębiorcy, do 75 proc. – dla małego przedsiębiorcy, do 80 proc. – dla mikroprzedsiębiorcy z województwa mazowieckiego, do 85 proc. – dla pozostałych mikroprzedsiębiorców. -
Dane o konkursie
Za przeprowadzenie konkursu odpowiada Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości. Wnioski o dofinansowanie będzie można składać od 12 stycznia do 13 lutego przyszłego roku. Na sfinansowanie najlepszych projektów zarezerwowano 50 mln zł, z czego pięć może trafić do firm z województwa mazowieckiego, a pozostałe 45 mln zł do przedsiębiorców z pozostałych regionów. Szczegółowe informacje o konkursie, w tym jego regulamin, wytyczne, wzory dokumentów oraz kryteria formalne i merytoryczne służące ocenie wniosków można znaleźć na stronie www.poir.parp.gov.pl.-
Kryteria merytoryczne
Każdy wniosek złożony przez przedsiębiorcę podlega ocenie formalnej oraz merytorycznej. W trakcie tej drugiej sprawdza się, czy:
- projekt jest zgodny z zakresem i celem działania, a cel projektu jest uzasadniony i racjonalny(sposób oceny: liczba punktów 0–1; wymagane minimum: 1 punkt),
- wydatki kwalifikowane są uzasadnione i racjonalne (sposób oceny: liczba punktów 0–1; wymagane minimum: 1 punkt),
- wskaźniki projektu są obiektywnie weryfikowalne, odzwierciedlają założone cele projektu, adekwatne do projektu (sposób oceny: liczba punktów 0–1; wymagane minimum: 1 punkt),
- produkt będący przedmiotem eksportu jest konkurencyjny względem produktów z tej samej branży występujących na rynku międzynarodowym (sposób oceny: liczba punktów 0–1; wymagane minimum: 1 punkt),
- wnioskodawca prowadził samodzielną działalność badawczo- -rozwojową w okresie 3 lat poprzedzających rok złożenia wniosku o dofinansowanie lub wdrażał wyniki przeprowadzonych samodzielnie, zleconych lub zakupionych prac badawczo-rozwojowych zakończonych nie wcześniej niż 3 lata przed złożeniem wniosku o dofinansowanie (sposób oceny: liczba punktów 0-1; wymagane minimum: 0 punktów),
- wnioskodawca na dzień składania wniosku o dofinansowanie prowadzi działalność eksportową (sposób oceny: liczba punktów: 0 albo 1 albo 2 albo 3; wymagane minimum: 0 punktów),
- produkty będące przedmiotem eksportu cechuje wysoki stopień nasycenia wiedzą zgodnie z klasyfikacją technologii według EUROSTAT na podstawie rodzajów działalności wytwórczej i usługowej (sposób oceny: liczba punktów 0 albo 1 albo 2; wymagane minimum: 0 punktów).