- Republiki Południowej Afryki.
Dla branży meblarskiej za perspektywiczne uznano rynki: chiński, Zjednoczonych Emiratów Arabskich, USA, turecki, rosyjski, kazachski oraz indyjski. Z kolei sektor łodzi i jachtów to następujące kraje: Stany Zjednoczone, ZEA, Norwegia, Turcja, Rosja, Australia, Chiny. Natomiast firmy, które aktywnie zaangażują się w program dla branży kosmetycznej, muszą uwzględnić wybór przynajmniej jednego z następujących rynków, jako docelowego dla ekspansji: Zjednoczone Emiraty Arabskie, Ukraina, Rosja, Japonia, Turcja, Indonezja, Chiny (Hongkong), Korea Południowa. Branża biotechnologii i farmaceutyczna będzie się koncentrować m.in. na ZEA, Chinach, Indiach, Rosji, Brazylii oraz USA.
Rodzaje wydarzeń
Przedsiębiorcy, którzy aktywnie uczestniczą w realizacji branżowych programów promocji lub chcieliby do nich przystąpić i uzyskać na to unijne dofinansowanie, muszą pamiętać o pewnych zobowiązaniach. W szczególności chodzi o to, że taki przedsiębiorca musi wziąć udział w określonych przez organizatora wydarzeniach (targi, wystawy, misje gospodarcze) wybierając je ze stosownej listy. W tym musi to być lub muszą to być imprezy, na których wystawiane będzie stoisko narodowe. W zamian za to przedsiębiorcy mogą liczyć na unijne dofinansowanie. Wniosek o takie dofinansowanie należy złożyć do Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości w odpowiedzi na ogłoszony przez nią konkurs. Zgodnie z planem ogłaszania naboru wniosków dla programu „Inteligentny rozwój" ten ma zostać ogłoszony 1 marca przyszłego roku, przy czym nabór wniosków zostanie przeprowadzony w okresie od 4 kwietnia do 8 maja.
Natomiast firmy, które chciałyby ograniczyć się do przygotowania materiałów promocyjnych, katalogów i broszur, które miałyby być dystrybuowane na polskich stoiskach narodowych, powinny skontaktować się z wybranymi operatorami programów i ustalić zasady przekazywania takich materiałów.
Programy w Internecie
Program zakłada również uruchomienie dziewięciu portali internetowych skierowanych do każdej branży, które będą dostępne w domenie trade.gov.pl. Pod tym samym adresem znajduje się zestawienie targów, na których Agencja zorganizuje stoiska narodowe.