fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Sprzedawca może odmówić sprzedaży osobie bez maski

Klient podczas epidemii koronawirusa
Adobe Stock
- Prowadzę hurtownię. Czy mogę odmówić obsługi klientów mających nieprawidłowo założone maseczki?

Tak, w opisanym przypadku odmowa obsługi będzie uzasadniona i nie powinna być uznana za wykroczenie. Zgodnie z art. 135 kodeksu wykroczeń karą grzywny może być ukarana osoba zajmująca się sprzedażą towarów w przedsiębiorstwie handlu detalicznego lub w przedsiębiorstwie gastronomicznym, jeśli umyślnie bez uzasadnionej przyczyny odmawia sprzedaży takiego towaru.

W pierwszej kolejności podkreślić należy, że przepis ma na celu ochronę konsumentów, a tym samym odpowiedzialności na jego podstawie podlega tylko odmowa sprzedaży w ramach przedsiębiorstwa zajmującego się handlem detalicznym. Nie jest natomiast karalna odmowa sprzedaży, gdy kupującym będzie inny przedsiębiorca jak to zazwyczaj ma miejsce w przypadku hurtowni.

Czytaj także: Czy klientowi bez maseczki można nakazać żeby opuścił sklep

Po drugie, przepis ma zastosowanie tylko w przypadku takiej odmowy, która następuje „bez uzasadnionej przyczyny", czyli bez istotnego ku temu powodu. W omawiany...

Źródło: Rzeczpospolita
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
REKLAMA
REKLAMA