Fundusze unijne: kiedy VAT do kosztów kwalifikowanych

Obciążenia, które wynikają z VAT, mogą zostać uznane za tzw. koszt kwalifikowany tylko wówczas, gdy przedsiębiorca lub inny podmiot realizujący projekt unijny nie ma żadnej prawnej możliwości jego odzyskania.

Publikacja: 25.11.2015 02:00

Fundusze unijne: kiedy VAT do kosztów kwalifikowanych

Foto: 123RF

Przedsiębiorca, który szykuje się do pozyskania unijnego dofinansowania, wielokrotnie spotka się z pojęciem kosztów kwalifikowanych i niekwalifikowanych. Właściwie na każdy projekt składają się bowiem wydatki, które za takie wolno uznać, i te, które w żadnym razie nie mogą być współfinansowane z funduszy unijnych (środków pomocy publicznej lub pomocy de minimis) i należy je w 100 procentach sfinansować z tzw. wkładu własnego (oszczędności, pożyczki, kredytu).

Pozostało 87% artykułu

Teraz 4 zł za tydzień dostępu do rp.pl!

Kontynuuj czytanie tego artykułu w ramach subskrypcji rp.pl

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Rzetelne informacje, różne perspektywy, komentarze i opinie. Artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Prawo karne
CBA zatrzymało znanego adwokata. Za rządów PiS reprezentował Polskę
Spadki i darowizny
Poświadczenie nabycia spadku u notariusza: koszty i zalety
Podatki
Składka zdrowotna na ryczałcie bez ograniczeń. Rząd zdradza szczegóły
Ustrój i kompetencje
Kiedy można wyłączyć grunty z produkcji rolnej
Sądy i trybunały
Sejm rozpoczął prace nad reformą TK. Dwie partie chcą odrzucenia projektów