fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Handel w internecie: jak wygląda ścieżka zakupowa klienta online

123RF
Internet przejmuje uwagę Polaków na wielu płaszczyznach. Działa jako medium informacyjne, społecznościowe, rozrywkowe, edukacyjne, a także zakupowe.

Obecnie udział e-commerce w handlu detalicznym w Polsce szacowany jest na 7 proc. i wciąż prognozowany jest jego dalszy szybki wzrost. W konsekwencji internet wygrywa walkę o uwagę reklamodawców.

Według badania Gemius/PBI z internetu korzysta w Polsce 28 mln osób, a według raportu Gemiusa przygotowanego w czerwcu br. razem z Izbą Gospodarki Elektronicznej 62 proc. z nich dokonuje zakupów online. Ta tendencja przekłada się na zmianę klasycznej ścieżki konsumenta i wymogła zmianę strategii marketingowych marek, które bez wykorzystania tego trendu nie są lub nie będą w stanie przetrwać na rynku w długim terminie.

Rośnie tort reklamowy

Według raportu z badania AdEx (badanie realizowane przez IAB Polska we współpracy z PwC) wydatki na reklamę online w Polsce wyniosły w pierwszym kwartale 2019 roku 1,1 mld zł i pierwszy raz w historii były wyższe niż nakłady lokowane przez reklamodawców w telewizji. W przyszłości można oczekiwać dalszego zwiększania się udziału ...

Źródło: Rzeczpospolita
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA