fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Taktyka wpływu - narzędzie do skutecznej motywacji pracowników

Getty Images
Ostatnie lata pokazują dobitnie pracodawcom, czym jest rynek pracownika. Według danych Work Service, niemal połowa pracodawców deklaruje, że ma problemy ze znalezieniem odpowiedniej osoby do swojego zespołu.

Zatrudnienie nowego pracownika to jednak tylko początek trudnej drogi. Bo co zrobić, gdy pieniądze i ryzyko utraty pracy nie są żadną motywacją?

Nowoczesny menedżer powinien wiedzieć, jak skutecznie zachęcać do podejmowania nowych wyzwań. A nowoczesny pracownik – jak się zmotywować do ich realizacji.

W kontekście motywacji popularne jest mówienie o niej w podziale na wewnętrzną i zewnętrzną. Jest to jednak duże uproszczenie i może być mylące. Ludzie mają tendencję do takiego postrzegania motywacji. Tak naprawdę nie ma dwóch rodzajów. Możemy jedynie mówić o motywacji jako procesie, który oparty jest na współgraniu czynników wewnętrznych – takich jak osobowość i czynników zewnętrznych. A czynniki zewnętrzne to nic innego, jak nasza subiektywna percepcja otaczającego świata. Jeśli chcemy ocenić motywację konkretnego pracownika powinniśmy spojrzeć właśnie na te dwie płaszczyzny – kim jest i jak ocenia swoją sytuację.

Czytaj też: ...

Źródło: rp.pl
REKLAMA
REKLAMA

WIDEO KOMENTARZ

REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA