Chiny, druga gospodarka na świecie, z liczbą ludności już dawno przekraczającą miliard i rosnącą klasą średnią rozpala wyobraźnię wielu przedsiębiorców. Zdobycie choćby maleńkiej części tego rynku, to wielka szansa na znaczne zwiększenie obrotów.
Jednak nie jest to takie proste. Rynek chiński jest trudny. I przekonało się o tym wielu przedsiębiorców. Inne reguły, zwyczaje, różnice kulturowe, odmiennie działająca administracja a czasem wymóg pozyskania lokalnego partnera tworzą bariery wejścia. I właśnie po to, aby porozmawiać o nich i dać wskazówki, w jaki sposób można je przełamać organizowane jest szkolenie.
Szkolenie przeprowadzi Radosław Pyffel - Prezes Centrum Studiów Polska Azja, think tanku zajmującego się sprawami Azji, wieloletni współpracownik biznesu, uczelni wyższych, instytucji publicznych i mediów (w kraju i zagranicą), wykładowca, komentator, autor reportaży i artykułów oraz trener. Aktualnie prowadzi w Chinach kilka projektów wielobranżowych.
W trakcie szkolenia poruszane będą następujące tematy: współczesne Chiny - sytuacja społeczna, polityczna i gospodarcza i jej wpływ na działalność biznesową, ogólna charakterystyka rynku chińskiego, podstawowe informacje o rynku chińskim i charakterystyka rynku chińskiego, chińska kultura biznesu – na co zwracać szczególną uwagę? - jak skutecznie negocjować, komunikować się, unikać konfliktów i nieporozumień?
Współpraca handlowa i gospodarcza pomiędzy Polską i Chinami - możliwości eksportu produktów polskich na rynek chiński - możliwości importu produktów chińskich na rynek polski - ograniczenia i bariery w handlu pomiędzy Polską i Chinami - doświadczenia polskich firm, które odniosły sukces na rynku chińskim - zalety i wady rynku chińskiego, kwestie formalne związane z prowadzeniem biznesu w Chinach - formy prawne prowadzenia działalności gospodarczej - rejestracja firmy - obowiązujące przepisy prawne – podatki