Dziś stacjonarna sprzedaż jest już możliwa, jednak wiele firm nie zrezygnuje z nowego modelu biznesowego, dodatkowo rozszerzając sprzedaż produktów na inne kraje europejskie, w tym Niemcy.
A oto kilka praktycznych wskazówek na temat rozpoczęcia biznesu e-commerce w Niemczech. Na co trzeba uważać i czego nie robić.
Czytaj także: Zakaz geoblokowania - internetowy sklep z zagranicy już nam nie odmówi sprzedaży
Forma działalnościPrzede wszystkim należy zastanowić się nad formą prawną działalności. Polski przedsiębiorca ma możliwość prowadzenia sklepu internetowego w Niemczech za pomocą swojej firmy z siedzibą w Polsce lub założenia niemieckiej spółki np. GmbH (odpowiednik polskiej spółki z ograniczoną odpowiedzialnością). Forma działalności jest bardzo istotna. Należy wskazać, że niemieccy klienci darzą większym zaufaniem krajowe firmy. W związku z tym jeżeli chcemy zwiększyć sprzedaż na tym rynku, warto zastanowić się nad założeniem niemieckiego podmiotu prawnego....
Dostęp do najważniejszych treści z sekcji: Wydarzenia, Ekonomia, Prawo, Plus Minus; w tym ekskluzywnych tekstów publikowanych wyłącznie na rp.pl.
Dostęp do treści rp.pl - pakiet podstawowy nie zawiera wydania elektronicznego „Rzeczpospolitej”, archiwum tekstów, treści pochodzących z tygodników prawnych, aplikacji mobilnej i dodatków dla prenumeratorów.