Dziś stacjonarna sprzedaż jest już możliwa, jednak wiele firm nie zrezygnuje z nowego modelu biznesowego, dodatkowo rozszerzając sprzedaż produktów na inne kraje europejskie, w tym Niemcy.
A oto kilka praktycznych wskazówek na temat rozpoczęcia biznesu e-commerce w Niemczech. Na co trzeba uważać i czego nie robić.
Czytaj także: Zakaz geoblokowania - internetowy sklep z zagranicy już nam nie odmówi sprzedaży
Forma działalnościPrzede wszystkim należy zastanowić się nad formą prawną działalności. Polski przedsiębiorca ma możliwość prowadzenia sklepu internetowego w Niemczech za pomocą swojej firmy z siedzibą w Polsce lub założenia niemieckiej spółki np. GmbH (odpowiednik polskiej spółki z ograniczoną odpowiedzialnością). Forma działalności jest bardzo istotna. Należy wskazać, że niemieccy klienci darzą większym zaufaniem krajowe firmy. W związku z tym jeżeli chcemy zwiększyć sprzedaż na tym rynku, warto zastanowić się nad założeniem niemieckiego podmiotu prawnego....
Skorzystaj z unikalnej oferty na dostęp do specjalistycznych treści prawnych i ekonomicznych.
Pakiet rp.pl plus to ekskluzywne treści dla profesjonalistów, skorzystaj z:
- dostępu do najważniejszych tekstów rp.pl z sekcji: Wydarzenia, Ekonomia, Prawo, Plus Minus;
- Prawnych treści premium, w tym: tygodników Dobra Firma: Podatki i Księgowość, Dobra Administracja, Rzecz o Prawie, Dobra Firma – Rachunkowość, Dobra Firma - Kadry i Płace, Dobra Firma – Biznes („Biznes w czasie Pandemii Covid19”);
- serwisu Legislacja;
- serwisu Wskaźniki i Stawki;
Dostęp do treści rp.pl - PAKIET PLUS nie zawiera wydania elektronicznego „Rzeczpospolitej”, archiwum tekstów, aplikacji mobilnej i raportów dla prenumeratorów.