Jak się skutecznie dogadać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej

Jeżeli przedsiębiorca nie dopełnił ustawowych obowiązków informacyjnych, wówczas konsument nie jest związany umową lub zamówieniem.

Publikacja: 21.08.2015 07:00

Jak się skutecznie dogadać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej

Foto: www.sxc.hu

Ustawa z 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (ustawa) określa obowiązki przedsiębiorcy zawierającego umowę z konsumentem oraz zasady i tryb zawierania z konsumentem umowy na odległość i poza lokalem przedsiębiorstwa. Obowiązuje ona zasadniczo od 25 grudnia 2014 r. i jest wynikiem implementacji do prawa polskiego dyrektywy parlamentu europejskiego i Rady nr 2011/83/UE z 25 października 2011 r. w sprawie praw konsumentów. Założeniem tej dyrektywy jest jak najpełniejsza, jednolita na obszarze UE, ochrona konsumenta.

Pozostało 95% artykułu

Teraz 4 zł za tydzień dostępu do rp.pl!

Kontynuuj czytanie tego artykułu w ramach subskrypcji rp.pl

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Rzetelne informacje, różne perspektywy, komentarze i opinie. Artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

ZUS
ZUS przekazał ważne informacje na temat rozliczenia składki zdrowotnej
Materiał Promocyjny
Wykup samochodu z leasingu – co warto wiedzieć?
Prawo karne
NIK zawiadamia prokuraturę o próbie usunięcia przemocą Mariana Banasia
Aplikacje i egzaminy
Znów mniej chętnych na prawnicze egzaminy zawodowe
Prawnicy
Prokurator Ewa Wrzosek: Nie popełniłam żadnego przestępstwa
Prawnicy
Rzecznik dyscyplinarny adwokatów przegrał w sprawie zgubionego pendrive'a