fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Zakaz reklamy aptek nie taki oczywisty - wyrok NSA

Adobe Stock
Kolportowanie kalendarzyków oraz umieszczenie na przyczepie samochodu tablicy reklamowej nowo otwartej apteki nie naruszyło ustawowego zakazu.

Tak wniosek płynie z wyroku Naczelnego Sądu Administracyjnego w Warszawie. Dotyczy on art. 94a Prawa farmaceutycznego, który wprowadza zakaz reklamy aptek, punktów aptecznych oraz ich działalności. Wyjątek stanowi informacja o lokalizacji i godzinach pracy takich placówek.

W tej konkretnej sprawie chodziło o kolportowanie materiałów reklamowych, w postaci kalendarzyków oraz umieszczenie na przyczepie samochodu osobowego tablicy reklamowej.

Czytaj także: Reklama apteki. Wyrok NSA: leki nie są zwykłym towarem rynkowym

Postępowanie w tej sprawie wszczął Wielkopolski Inspektor Farmaceutyczny (WIF). Spółka, do której należała apteka wyjaśniła, że w związku z uruchomieniem apteki informowała o godzinach otwarcia oraz adresie poprzez banery oraz wizytówki, na których z jednej strony znajdowały się informacje dotyczące apteki (nazwa, godziny otwarcia, a także jej lokalizacja), natomiast z drugiej strony wizytówki wydrukowano kalendarz na rok 2016. Treść banneru była natomiast p...

Źródło: Rzeczpospolita
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
REKLAMA
REKLAMA