Tak wniosek płynie z wyroku Naczelnego Sądu Administracyjnego w Warszawie. Dotyczy on art. 94a Prawa farmaceutycznego, który wprowadza zakaz reklamy aptek, punktów aptecznych oraz ich działalności. Wyjątek stanowi informacja o lokalizacji i godzinach pracy takich placówek.
W tej konkretnej sprawie chodziło o kolportowanie materiałów reklamowych, w postaci kalendarzyków oraz umieszczenie na przyczepie samochodu osobowego tablicy reklamowej.
Czytaj także: Reklama apteki. Wyrok NSA: leki nie są zwykłym towarem rynkowym
Postępowanie w tej sprawie wszczął Wielkopolski Inspektor Farmaceutyczny (WIF). Spółka, do której należała apteka wyjaśniła, że w związku z uruchomieniem apteki informowała o godzinach otwarcia oraz adresie poprzez banery oraz wizytówki, na których z jednej strony znajdowały się informacje dotyczące apteki (nazwa, godziny otwarcia, a także jej lokalizacja), natomiast z drugiej strony wizytówki wydrukowano kalendarz na rok 2016. Treść banneru była natomiast p...
Wybierz najkorzystniejszą ofertę i zyskaj dostęp do najważniejszych tekstów rp.pl z sekcji: Wydarzenia, Ekonomia, Prawo, Plus Minus; w tym ekskluzywnych tekstów publikowanych wyłącznie na rp.pl.
Dostęp do treści rp.pl - pakiet podstawowy nie zawiera wydania elektronicznego „Rzeczpospolitej”, archiwum tekstów, treści pochodzących z tygodników prawnych, aplikacji mobilnej i dodatków dla prenumeratorów.