Termin na zgłoszenie danych do CRBR był wyznaczony na poniedziałek 12 lipca. Ministerstwo odłożyło go jednak w związku z trudnościami technicznymi w działaniu portalu. Według art. 30 ustawy o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy i zwalczaniu terroryzmu w przypadku trudności technicznych minister może przesunąć ten termin w drodze odpowiedniego komunikatu.
Jednym z problemów było, że zgłoszone już dane spółek (nawet kilka tygodni temu i wcześniej) nie są widoczne w rejestrze. Na pytanie „Rzeczpospolitej" o tę sprawę MF przyznało, że mogło się tak zdarzyć w wyniku obciążenia CRBR zwiększonym napływem zgłoszeń ze spółek w ostatnich dniach. Przyczyną opóźnienia może być bowiem proces weryfikacji podpisu osoby zgłaszającej dane. Ministerstwo wyjaśnia, że jeśli po usunięciu trudności w działaniu systemu przy korzystaniu z funkcji „Wyszukaj" zgłoszone dane nie są widoczne, oznacza to potrzebę dodatkowego sprawdzenia. W tej sytuacji ministerstwo zachęca do indywidualnego kontaktu w celu wyjaśnienia sprawy.
Według wyjaśnień ministerstwa taka sytuacja mogła też nastąpić, gdy dwa lub więcej zgłoszeń było wypełnianych i wysyłanych z jednocześnie otwartych zakładek w tym samym oknie przeglądarki internetowej. O tym, jak postąpić w takiej sytuacji, można przeczytać w zestawie pytań i odpowiedzi dostępnych na stronie WWW rejestru systemu CRBR (https://www.podatki.gov.pl/crbr/) w sekcji Pytania i Odpowiedzi w cz. IV.
Centralny Rejestr Beneficjentów Rzeczywistych pozwala stwierdzić, kto realnie kontroluje daną spółkę (bywa to skomplikowane w dużych grupach kapitałowych). Ma to znaczenie dla oceny przejrzystości i uczciwości prowadzenia biznesu. Rejestr wprowadzono w wyniku implementacji unijnych reguł do polskiego prawa.