Organizacyjnie i technicznie zadania Punktu Informacji dla Przedsiębiorcy wykonuje rządowy portal biznes.gov.pl.
Stopniowo udostępniać on będzie online pomocne informacje i funkcje jak największej liczby spraw przedsiębiorców. Wśród ostatnio udostępnionych funkcji portalu jest usługa przygotowana we współpracy z Ministerstwem Finansów umożliwiająca uzyskanie zaświadczenia o niezaleganiu w podatkach czy stwierdzającego stan zaległości podatkowych,
Wsparcie to przewidują przepisy ustawy o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej i Punkcie Informacji dla Przedsiębiorcy, których część wchodzi w życie 1 lipca 2018 r.
Na czym polega pomoc?
W celu uzyskania zaświadczeń przedsiębiorca za pośrednictwem portalu wypełnia wniosek, podpisując go profilem zaufanym, podpisem elektronicznym, a urzędy skarbowe udostępniają stosowne dokumenty na koncie przedsiębiorcy na tym portalu.