Śląskie Centrum Przedsiębiorczości ogłosiło konkurs do działania 3.5.3 „Internacjonalizacja MSP". To szansa na uzyskanie pomocy finansowej dla tych przedsiębiorców, którzy pragną wejść ze swoimi towarami lub usługami na nowe rynki zagraniczne. Pozyskane środki będzie wolno przeznaczyć na pokrycie kosztów udziału w międzynarodowych targach lub wystawach, czyli wydarzeniach pozwalających promować firmę i jej ofertę. Warunkiem pozyskania bezzwrotnych środków jest udział w takim wydarzeniu w roli wystawcy. Wymagane jest zatem wynajęcie powierzchni wystawowej i przygotowanie odpowiedniego stoiska.
Dodatkowo przedsiębiorca będzie mógł przeznaczyć pewną część środków z dotacji na zakup specjalistycznych usług doradczych, które będą koncentrowały się na przygotowaniu i wdrożeniu planu (strategii) internacjonalizacji. Posiadanie takiego planu jest bowiem niezbędne i to już na etapie aplikowania o środki.
Nie jest natomiast wymagane posiadanie odrębnego dokumentu, który taką strategię by zawierał. Wszystko dlatego, że wniosek o dofinansowanie zawiera odpowiednie pola, w których można (i trzeba) zamieścić zapisy dotyczące posiadanej strategii, wymagane do oceny spełnienia kryteriów wyboru projektów. Strategia/plan działalności międzynarodowej musi zawierać co najmniej następujące elementy:
- analizę i wskazanie priorytetowego rynku/priorytetowych rynków docelowych działalności eksportowej przedsiębiorcy, pod kątem produktów lub usług, których dotyczy projekt (analiza słabych i mocnych stron),
- opis wyznaczonych celów,