Polacy pokochali crowdfunding, czyli tzw. finansowanie społecznościowe, na co jasno wskazują dane rynkowe. W 2019 roku w Polsce za pośrednictwem platform crowdfundingowych (equity crowdfunding) pozyskano ponad 34 milionów złotych w wyniku ponad czterdziestu przeprowadzonych ofert. W 2020 roku zaś, w ramach pięćdziesięciu nowych ofert, zebrano już 76,8 mln złotych, co przełożyło się na 125 proc. wzrost r/r. Powyższa statystyka dotyczy wyłącznie jednego z rodzajów crowdfundingu – tzw. crowdfundingu udziałowego (nazywanego również inwestycyjnym). Od lat coraz większą popularnością cieszy się także inny rodzaj finansowania społecznościowego – crowdfunding charytatywny, którego model wykorzystywany jest przez chętnie odwiedzane przez Polaków strony takie jak zrzuta.pl czy siepomaga.pl. A to nie wszystko, bo w ramach finansowania społecznościowego wyróżnia się także crowdfunding oparty na nagrodach (gdzie w zamian za przekazane środki finansujący otrzymuje symboliczną nagrodę), crowdfunding przedsprzedażowy (w którym finansujący dostarcza środki na stworzenie produktu, który ma w przyszłości zostać mu dostarczony), czy wreszcie crowdfunding dłużny (w którym środki finansowe przekazywane są w formie pożyczek).