Dotacje unijne dla eksportujących przedsiębiorców

Poprzez udział w ogólnych lub branżowych programach promocji przedsiębiorcy mogą zdobyć dofinansowanie na pokrycie kosztów uczestnictwa w targach, wystawach lub misjach gospodarczych.

Publikacja: 04.03.2018 12:00

Dotacje unijne dla eksportujących przedsiębiorców

Foto: 123RF

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości ogłosiła konkurs do działania 3.3.3 „Wsparcie MSP w promocji marek produktowych – Go to Brand". Jego celem jest wspomóc przedsiębiorców, mających ciekawy, wyróżniający się towar lub usługę, w ekspansji na nowe rynki zagraniczne.

W zamian za udział w określonych imprezach promujących Polskę i jej producentów, przedsiębiorcy będą mogli liczyć na refundację części poniesionych wydatków. I to części znacznej, ponieważ sięgającej od 50 proc. do nawet 85 proc. kosztów kwalifikowanych.

A na tę kategorię składają się m.in. wydatki na:

- usługi doradcze dotyczące umiędzynarodowienia przedsiębiorcy,

- szkolenia w zakresie umiędzynarodowienia przedsiębiorcy,

- podróże służbowe pracowników uczestniczących w targach, misjach gospodarczych (koszty: diet, noclegów, przejazdów i dojazdów środkami komunikacji miejscowej, innych niezbędnych wydatków związanych z tymi podróżami takich jak opłaty za: uzyskanie wiz, bagaż, przejazd drogami płatnymi i autostradami, postój w strefie płatnego parkowania, miejsca parkingowe),

- transport i ubezpieczenia osób i eksponatów w związku z udziałem w targach i misjach gospodarczych,

- organizację stoiska wystawowego na targach lub wystawie, w tym w szczególności koszty wynajmu, budowy i obsługi stoiska wystawowego podczas uczestnictwa firmy w danych targach lub danej wystawie, w tym koszty zakupu gotowych, zindywidualizowanych elementów zabudowy stoiska wystawowego,

- reklamę w mediach targowych,

- udział w seminariach, kongresach i konferencjach,

- organizację pokazów, prezentacji i degustacji produktów w zakresie promocji marki produktowej, w tym zakupu usług w tym zakresie: wynajmu niezbędnych pomieszczeń oraz sprzętu, zakupu usług tłumaczenia, zakupu usług kateringowych, zakupu usług hotelowych dla uczestników przyjazdowej misji gospodarczej.

Przedsiębiorcy zainteresowani ubieganiem się o wsparcie finansowe muszą zapoznać się odpowiednio z ogólnymi lub branżowymi programami promocji. Na złożenie wniosku o dofinansowanie jest czas do ósmego maja (konkurs nie jest podzielony na etapy). Szczegółowe informacje o naborze, w tym regulamin konkursu, wytyczne, wzory dokumentów, kryteria wyboru projektów można znaleźć na stronie Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości ogłosiła konkurs do działania 3.3.3 „Wsparcie MSP w promocji marek produktowych – Go to Brand". Jego celem jest wspomóc przedsiębiorców, mających ciekawy, wyróżniający się towar lub usługę, w ekspansji na nowe rynki zagraniczne.

W zamian za udział w określonych imprezach promujących Polskę i jej producentów, przedsiębiorcy będą mogli liczyć na refundację części poniesionych wydatków. I to części znacznej, ponieważ sięgającej od 50 proc. do nawet 85 proc. kosztów kwalifikowanych.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Kup teraz
Prawo karne
Przeszukanie u posła Mejzy. Policja znalazła nieujawniony gabinet
Prawo dla Ciebie
Nowe prawo dla dronów: znikają loty "rekreacyjne i sportowe"
Edukacja i wychowanie
Afera w Collegium Humanum. Wykładowca: w Polsce nie ma drugiej takiej „drukarni”
Edukacja i wychowanie
Rozporządzenie o likwidacji zadań domowych niezgodne z Konstytucją?
Praca, Emerytury i renty
Są nowe tablice GUS o długości trwania życia. Emerytury będą niższe