Astana EXPO 2017 trwa trzy miesiące, od 10 czerwca do 10 września 2017. Jest to wydarzenie o charakterze globalnym, stanowi doskonały kontekst do nawiązania i umocnienia współpracy handlowej z kazachskimi firmami, zwiększenia eksportu i rozwoju inwestycji na tym perspektywicznym rynku. Oprócz samej Wystawy EXPO przez cały rok w Kazachstanie odbędzie się w szereg wydarzeń towarzyszących, które będą okazją do promocji polskich marek produktowych. Do dyspozycji przedsiębiorców zainteresowanych ekspansją jest nawet 50 mln zł (kwota ta obejmuje także dofinansowanie projektów związanych z targami Hannover Messe 2017). Maksymalna wartość kosztów kwalifikowanych projektu wynosi 300 tys. zł, przy dofinansowaniu na poziomie 50–85 proc. (w zależności od tego, czy firma skorzysta z pomocy publicznej i pomocy de minimis, czy wyłącznie tej ostatniej).
Jednocześnie warto nadmienić o ogłoszeniu przez Ministerstwo Rozwoju wersji nr II z dnia 26 stycznia 2017 r. „Programu promocji o charakterze ogólnym dla przedsiębiorców w związku z udziałem Polski w Międzynarodowej Wystawie Expo w Astanie w 2017r." w ramach poddziałania 3.3.3 POIR „Wsparcie MSP w promocji marek produktowych – Go to Brand". Zgodnie z informacjami zawartymi na stronie Ministerstwa Rozwoju z programu promocji usunięte zostały imprezy targowe Power Astana oraz KazatomExpo, zaplanowane w dniach 26–27 kwietnia 2017 r. Targi te nie będą organizowane.
Firmy, które jeszcze nie złożyły wniosku, ale rozważają taką drogę ekspansji i pokazania się na międzynarodowym rynku, a rynku Kazachstanu w szczególności, więcej informacji o dofinansowaniu i zasadach jego udzielania znajdą na stronie Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.