fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Czy trzeba odkażać towary ze zwrotów w sklepie online?

Zakupy online
Zakupy online
AdobeStock
- Prowadzę sklep, obecnie zajmuję się tylko sprzedażą online. Czy produkty które otrzymuję ze zwrotów, muszą być odkażane, przejść jakoś kwarantannę?

Ani przepisy prawa, ani wytyczne Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów publikowane na stronach rządowych nie nakładają obowiązku odkażania lub umieszczania w kwarantannie takich produktów. Według zaleceń Ministerstwa Rozwoju i Głównego Inspektoratu Sanitarnego regularnie wycierane środkiem dezynfekującym lub przecierane wodą z detergentem powinny być powierzchnie dotykowe np. blaty, lady, klamki czy włączniki światła. Jednak decyzja, w jakich odstępach czasowych zabiegi dezynfekujące przeprowadzać, należy do samych sprzedawców. Powinni więc wykonywać tego typu czynności jak najczęściej.

Czytaj także: Sprzedaż za pośrednictwem platform internetowych

Osoby przyjmujące przesyłki zwrotne od klientów online powinny być zaopatrzone w maseczkę, rękawiczki oraz środki do dezynfekcji. Warto pamiętać, że źródłem zakażenia może być nie tylko sama powierzchnia przesyłki (karton, papier, folia), lecz także niewidoczne dla nas fragmenty naskórka pozostawione prze...

Źródło: Rzeczpospolita
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
REKLAMA
REKLAMA