Regulamin spółki z o.o. - co powinien zawierać

Najważniejszy dokument o charakterze organizacyjnym w spółce powinien przede wszystkim służyć usprawnieniu procesu podejmowania decyzji gospodarczych.

Publikacja: 08.01.2016 02:00

Regulamin spółki z o.o. - co powinien zawierać

Foto: Adobe Stock

W kodeksie spółek handlowych nie została unormowana kwestia regulaminu zarządu spółki z ograniczoną odpowiedzialnością. Jego wdrożenie w sp. z o.o. jest fakultatywne. Wydaje się jednak, że im spółka jest większa, tym względy praktyczne bardziej przemawiają za jego opracowaniem. Omawiany dokument pozwala mianowicie na ustalenie sposobu działania zarządu, bez obszernej, szczegółowej regulacji owej tematyki w umowie podmiotu. Pomaga on także usprawnić proces decyzyjny w tym gremium. W omawianym dokumencie można bowiem dokonać podziału obowiązków pomiędzy członków zarządu, a także wskazać spektrum ich kompetencji. Oprócz tego regulamin może również opisywać zasady podejmowania uchwał, sporządzania protokołów czy odbywania posiedzeń zarządu >patrz wzór regulaminu zarządu sp. z o.o.

Pozostało 87% artykułu

Teraz 4 zł za tydzień dostępu do rp.pl!

Kontynuuj czytanie tego artykułu w ramach subskrypcji rp.pl

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Rzetelne informacje, różne perspektywy, komentarze i opinie. Artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Nieruchomości
Trybunał: nabyli działkę bez zgody ministra, umowa nieważna
Materiał Promocyjny
Wykup samochodu z leasingu – co warto wiedzieć?
Praca, Emerytury i renty
Czy każdy górnik może mieć górniczą emeryturę? Ważny wyrok SN
Prawo karne
Kłopoty żony Macieja Wąsika. "To represje"
Sądy i trybunały
Czy frankowicze doczekają się uchwały Sądu Najwyższego?
Materiał Promocyjny
Jak kupić oszczędnościowe obligacje skarbowe? Sposobów jest kilka
Sądy i trybunały
Łukasz Piebiak wraca do sądu. Afera hejterska nadal nierozliczona