fbTrack
REKLAMA

Firma

Ostatnia chwila na zamówienie świątecznych prezentów firmowych

Upominki od firm wysyłane z okazji Świąt od kilku lat są standardem w naszym kraju. Co jednak zrobić, gdy przegapiliśmy moment, kiedy bez pośpiechu można zająć się zamówieniem i wysyłką prezentów? Jeszcze nic straconego, bo polska branża gadżetów reklamowych jest gotowa na takie sytuacje.

Jak sesja studentów, urząd skarbowy podatników, a zima kierowców - tak w wielu firmach co roku zaskoczeniem są zbliżające się Święta Bożego Narodzenia i brak prezentów dla klientów, pracowników i kontrahentów. Jeśli czytając ten tekst orientujesz się, że twoja firma należy do tej kategorii, to spokojnie. Podpowiadamy co zrobić w takiej sytuacji.

Po pierwsze: logistyka

To prawda, że o prezentach mogłeś pomyśleć wcześniej, ale ciągle nie jest za późno. Jeśli zamówisz gadżety w ciągu najbliższych godzin - masz dużą szansę, że dotrą one do twoich klientów przed Świętami. Posłuchajmy specjalisty:

-W praktyce największym problemem nie jest dostarczenie upominków od nas do zamawiającego. Mamy spore stany magazynowe i nawet w gorącym okresie jesteśmy w stanie dostarczyć wybrane produkty w 48 godzin. Problem pojawia się, gdy po otrzymaniu naszego zamówienia Klient musi rozesłać je do kilkudziesięciu, a czasami kilkuset różnych odbiorców, polegając na poczcie i firmach kurierskich. I choć w grudniu pracują oni na 200%, to i czas dostawy się wydłuża - mówi Paweł Frieske z OpenGift.pl, jednego z największych w Polsce dystrybutorów i producentów gadżetów reklamowych. -Dlatego jeśli dopiero teraz zamawiasz prezenty dla klientów, to w tym samym momencie powinieneś pomyśleć nad logistyką. Zastanów się: jak przepakować je u siebie w firmie? Czy masz już przygotowaną listę odbiorców? Czy gotowe są już kartki z życzeniami? To wszystko powinno być już zrobione, abyś w momencie otrzymania prezentów, mógł jak najszybciej przekazać je do wysyłki - wylicza Frieske.

Po drugie: wybierz rozsądnie i realnie

Zamawiając prezenty świąteczne dla klientów, pracowników i współpracowników w ostatniej chwili, nie możesz być zbyt wymagający. Oczywiście, powinieneś oczekiwać najwyższej jakości, jednak w takim wypadku możesz liczyć jedynie na to, co znajduje się już u dystrybutorów. Jak bardzo byś nie chciał, transport z Chin lub z innego kraju nie zdąży tu przed Nowym Rokiem jeśli zamówisz go w grudniu. Dlatego zwracaj szczególną uwagę na termin realizacji zamówienia. Może się zdarzyć, że nie zauważysz, że wybrany przez ciebie produkt będzie dostępny za 3-4 tygodnie, kiedy bardziej powinieneś myśleć o wyniesieniu choinki niż pakowaniu prezentów dla klientów. Podobnie z oznakowaniami. Wybierz takie, które wykonasz szybko i które będzie wyglądać dobrze. Skomplikowane, artystyczne wzory, wykonane trudną techniką są świetne, ale w przypadku, gdy kupujesz gadżety na ostatnią chwilę, liczy się przede wszystkim czas. Składając zamówienie przez internet za pomocą specjalnego kreatora (jak choćby na wspomnianej wcześniej stronie OpenGift.pl, gdzie można złożyć zamówienie 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu), możesz wybrać zarówno rodzaj nadruku, jak i liczbę gadżetów i otrzymać przybliżony czas realizacji. W momencie kiedy liczy się każdy dzień, lepiej czasami odpuścić podążanie za zmysłem estetycznym i po prostu zadbać o to, aby twoi Klienci otrzymali upominek.

Po trzecie: wyciągnij wnioski na przyszłość

Jeśli w tym roku kupujesz prezenty na ostatnią chwilę, to postaraj się tego uniknąć za rok. Nikt nie każe ci zajmować się tym już na wakacjach, ale początek października, to idealny moment aby zacząć planować świąteczne wysyłki. Dzięki temu będziesz mógł poświęcić więcej czasu na wybór prezentu, bo nie będzie ograniczało cię tylko to, co jest dostępne „od ręki”. Zyskasz czas na wymyślenie czegoś specjalnego np. unikatowego graweru czy rodzaju opakowania. A co najważniejsze zyskasz spokój i na dwa tygodnie przed świętami, będziesz mógł zająć się tym, co najważniejsze i zamiast kuriera z prezentami dla klientów, będziesz mógł wypatrywać pierwszej gwiazdki.

Materiał Promocyjny 

 

REKLAMA