Możliwości dla odbiorcy - śledzenie przesyłki i przekierowanie
Po złożeniu zamówienia w sklepie internetowym konsument z niecierpliwością oczekuje na swoją paczkę. W DHL Parcel ma możliwość śledzenia swojej przesyłki na http://www.dhl.com.pl/sledzenieprzesylkikrajowej/. Wystarczy w tym celu wpisać numer przesyłki.
Poza tym w DHL Parcel praktykowane są bezpośrednie powiadomienia za pośrednictwem informacji e-mail lub sms, dzięki czemu klient jest informowany o planowanym terminie doręczenia zamówionego towaru.
W dniu dostawy kurier podejmuje próbę doręczenia przesyłki do rąk adresata, a jeśli nie zastanie go pod wskazanym adresem, zostawi awizo. Wówczas przesyłkę będzie można odebrać w Punkcie Obsługi Klienta DHL Parcel, a adres takiego punktu znajdzie się na awizo. Jeśli odbiorca tego nie zrobi, kolejnego dnia roboczego kurier DHL Parcel ponownie będzie próbował doręczyć przesyłkę. W przypadku niezastania nikogo w domu, pozostawi powtórne awizo. Przez kolejne 7 dni kalendarzowych klient może odebrać przesyłkę w Punkcie Obsługi Klienta DHL Parcel.
W przypadku, gdy adresat wie, że nie będzie mógł odebrać bezpośrednio od kuriera swojej przesyłki, może dokonać jej przekierowania, o ile podczas zamawiania towarów w sklepie internetowym podał swój numer telefonu lub adres e-mail. Przekierowanie może ustawić w serwisie przekieruj.dhlparcel.pl, na dowolny adres w danym rejonie DHL Parcel, do punktu odbioru DHL Parcelshop, automatu DHL Parcelstation, czy do sąsiada.