To realizacja zapowiedzi z grudnia 2018 roku. Strategiczna współpraca pomiędzy Polskim Standardem Płatności oraz Mastercard to zdaniem PSP przełomowy moment w dalszym rozwoju systemu płatności mobilnych BLIK. Jej efektem będzie umożliwienie użytkownikom zbliżeniowych płatności BLIKIEM za pośrednictwem smartfona. Dodatkowo płatność zbliżeniowa BLIK będzie możliwa na całym świecie, we wszystkich terminalach POS, w których akceptowane są płatności zbliżeniowe Mastercard.

Start w ciągu dwóch kwartałów

BLIK cieszy się w Polsce coraz większą popularnością. W II kwartale jego użytkownicy zrealizowali prawie 50 mln transakcji. Tylko w całym pierwszym półroczu wykonano ich blisko 90 mln, tyle ile w całym roku 2018 r. – Konsekwentnie rozwijamy nasz system, dziś w Polsce stał się on już powszechny. Użytkownicy kochają ten sposób płacenia oraz przekazywania pieniędzy. Właśnie rozpoczynamy nowy etap naszej historii, który przyniesie zupełnie nową jakość korzystania z BLIK-a – mówi Dariusz Mazurkiewicz, prezes PSP.

Oczekuje, że współpraca z Mastercard umożliwi nam znaczne przyśpieszenie dalszego rozwoju i przyniesie wiele korzyści wszystkim klientom banków, którzy dziś tak chętnie płacą BLIKIEM. - System powstał dzięki porozumieniu i współpracy największych banków. Teraz, dzięki współpracy z silnym, globalnym partnerem rozpoczyna nowy etap rozwoju – dodaje. Pierwsze udostępnienie zbliżeniowego BLIKA nastąpi w ciągu najbliższych dwóch kwartałów.

Z funkcji skorzystają prawie wszyscy klienci polskich banków

Płatności zbliżeniowe BLIK możliwe będą dzięki integracji usługi z Mastercard Digital Enablement Service (MDES). Będą inicjowane i uwierzytelniane bezpośrednio w aplikacji mobilnej banku, który oferuje BLIKA. Technologia tzw. tokenizacji Mastercard umożliwia generowanie tokenów dla transakcji bezgotówkowych, co zapewnia najwyższe bezpieczeństwo przy maksymalnej wygodzie dla użytkownika. BLIK jest dostępny w większości polskich banków, dzięki czemu z nowej funkcji będzie mogło skorzystać bisko 90 proc. klientów korzystających z usług bankowych.

- Wierzymy, że cyfrowa przyszłość będzie oferować konsumentom nowe sposoby płacenia za codzienne zakupy, z niespotykanym dotąd poziomem wygody, szybkości i bezpieczeństwa. Kluczem do wdrażania innowacyjnych rozwiązań jest współpraca, dlatego Mastercard wchodzi w różne partnerstwa z podmiotami dysponującymi unikalną technologią. Dzięki temu możemy być częścią i ważnym elementem rewolucji cyfrowej – mówi Bartosz Ciołkowski, dyrektor generalny na Polskę, Czechy i Słowację, Mastercard Europe. Wybrane szczegóły dotyczące warunków umowy pomiędzy PSP i Mastercard zostaną ujawnione po spełnieniu wszystkich warunków formalnych.