Smoczyńska, autorka świetnie przyjętych na całym świecie i wydanych w ekskluzywnym wydawnictwie Criterion „Córkach Dancingu”, zrealizowała też ostatnio etiudę „Wyspa pożeracza serc”, która weszła do składankowej międzynarodowej produkcji, horroru „The Field Guide to Evil”. „Fuga”, jej drugo film pełnometrażowy, jest koprodukcją polsko-czesko-szwedzką. To historia kobiety, która straciła pamięć i – odnaleziona przez rodzinę – musi uporządkować własne życie.

Poza filmem polskiej reżyserki, w „Tygodniu Krytyki Filmowej” znalazło się sześć innych obrazów fabularnych: chorwacko-niemiecko-fiński „Chris the Swiss, Anji Kofmal, portugalsko-francusko-brazylijski „Diamantino” Gabriela Abrantesa i Daniela Schmidta, węgierski „Jeden dzień” Zsofii Szilagyi, islandzko-francusko-ukraińska „Woman at War” Benedicta Erlingssona, francuski „Sauvage” Camille’a Vidala-Naqueta, hindusko-francuski „Sir” Roheny Gery. 
W sekcji tej pokazywane są pierwsze lub drugie filmy reżyserów, a warto zwrócić uwagę, że w tym roku aż cztery tytuły firmują reżyserki-kobiety.

Poza filmami fabularnymi w „Tygodniu Krytyki” o nagrody walczyć będzie dziesięć filmów krótkich. Kilkanaście tytułów będzie też miało pokazy specjalne. Filmy konkursowe oceni jury, któremu przewodniczy Joachim Trier.