fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

FIRMA Biznes

Zakupy online – pandemia zmieniła klientów e-sklepów

Zakupy online są napędzane pandemią.
E-commerce dzięki pandemii rozwija się jeszcze szybciej niż przed jej rozpoczęciem. Źródło: Adobe Stock
W czasie epidemii koronawirusa nie tylko wzrosło zainteresowanie zakupami online, ale także zmieniły się zwyczaje konsumentów.

Tak wynika z najnowszych badań DPD. Wedle raportu „Barometr E-shopper”, mimo niepewnej sytuacji społecznej i gospodarczej oraz najniższemu od ponad 15 lat wskaźnikowi ufności konsumenckiej, e-nabywcy wykazali się otwartością na nowości, które oferuje im branża e-commerce oraz rynek usług kurierskich. Jak wynika z analizy, ponad 70 proc. z nich planuje pozostać przy nowych zwyczajach zakupowych również po pandemii.

Raport wskazuje, że 39 proc. e-nabywców odkryło w okresie pandemii jeden lub więcej nowych sklepów online, a aż 29 proc. konsumentów skorzystało z nieznanych sobie dotychczas, mniejszych e-sklepów. Co ciekawe, w sieci na znaczeniu zyskały platformy oferujące m.in. żywność – od marca do grudnia 2020 r. sklepy spożywcze odnotowały 95-proc. wzrost transakcji online.

Zakupy online wyzwaniem dla logistyki

– Mimo obaw i naturalnych barier w czasie zagrożenia zdrowia publicznego wielu konsumentów zdecydowało się wypełnić wirtualny koszyk zakupami spożywczymi. To stawia nowe wyzwania nie tylko przed sklepami internetowymi, które muszą zapewnić odpowiednią jakość i ilość artykułów, ale branżą logistyczną mającą za zadanie bezpieczny i skuteczny transport – komentuje Rafał Nawłoka, prezes DPD Polska.

Zakupy online i zapłata też

A na tym nie koniec zmian. Badania pokazują bowiem, że za zakupy internetowe coraz chętniej płacimy cyfrowo – aż 44 proc. polskich konsumentów dotychczas preferujących gotówkę, przeszło na płatności bezdotykowe oraz portfele elektroniczne. Z kolei raport KPMG wskazuje, iż w nowej rzeczywistości chętniej korzystamy w e-zakupach z aplikacji mobilnych. 71 proc. badanych deklaruje, że nie zrezygnuje z tej formy dokonywania transakcji w sieci po pandemii.

– Po powrocie do normalności popyt na mobilne zakupy najprawdopodobniej utrzyma tendencję wzrostową – potwierdza Nawłoka. I dodaje, że e-sklepy i firmy kurierskie powinny doskonalić narzędzia, które umożliwią sprawne zamawianie towarów i zarządzanie przesyłką przez aplikacje.

Źródło: firma.rp.pl
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
REKLAMA
REKLAMA