fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

FIRMA Biznes

Efektywność w pracy w biurze i w domu spada. Powody?

Efektywność w pracy zależy m.in. od naszej diety.
Efektywność w pracy? Dieta uboga w warzywa i owoce jej nie sprzyja. Zdjęcie autorstwa Trang Doan z Pexels
Jak pokazały wyniki badania firmy Dailyfruits głównymi wrogami efektywności zawodowej Polaków są złe nawyki żywieniowe. Inny problem to smartfony.

Co wpływa na naszą efektywność w pracy? Na pewno złe nawyki żywieniowe, czyli: dieta uboga w warzywa i owoce, omijanie śniadań, odwodnienie oraz nadużywanie słodyczy. Co drugi polski pracownik przyznaje, że nie zjada codziennie owoców, a 40 proc. – warzyw. Spośród 1055 respondentów 62 proc. uważa, że zdrowo się odżywia, a w rzeczywistości ich dieta jest uboga pod kątem odżywczym. Efekt? Jesteśmy mniej efektywni w pracy.

Efektywność w pracy a śniadanie

Aż 46 proc. zapytanych przez Dailyfruits pracujących Polaków zaczyna nieefektywnie dzień, gdyż je śniadanie zbyt późno. Część z respondentów w ogóle nie je śniadań. A – jak podkreśla Magdalena Kartasińska, kierownik działu dietetycznego Dailyfruits – brak systematyczności w przyjmowaniu i wydatkowaniu energii blokuje osiągnięcie takiej produktywności jak w sytuacji, gdy komórki są prawidłowo odżywione.

Efektywność w pracy – telefon to wróg

Na tym nie koniec. Okazuje się, że nasza efektywność w pracy może spadać też przez smartfony. Z raportu Screen Education wynika, że pracownicy spędzają nawet 2,5 godziny dziennie używając smartfonów w trakcie pracy do celów niezwiązanych z ich obowiązkami zawodowymi. Co więcej, już co czwarty pracownik produkcyjny i co dziesiąty biurowy przyznaje, że w miejscu pracy doszło do wypadku w wyniku rozproszenia uwagi przez smartfony.

– Na home office czas, podczas którego nie skupiamy się na obowiązkach jeszcze się wydłuża. Ponad połowa osób pracujących zdalnie stwierdziła, że częściej niż zwykle kontaktuje się ze swoim otoczeniem i członkami rodziny za pośrednictwem telefonu, pisząc wiadomości i korzystając z poczty elektronicznej czy mediów społecznościowych – zauważa Krzysztof Inglot, prezes Personnel Service.

Źródło: firma.rp.pl
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
REKLAMA
REKLAMA