fbTrack
REKLAMA

Ekonomia

Bycie globalnym liderem to duża odpowiedzialność i jeszcze większe zaangażowanie społeczne

Marcin Dobrock, Dyrektor Zarządzający Mondelez Polska
Mondelez International opublikował swój coroczny raport „Snacking Made Right”, w którym przedstawia konkretne, liczbowe zobowiązania oraz osiągnięcia dot. zrównoważonego rozwoju. Firma podkreśla, w jaki sposób kompleksowe podejście do kwestii środowiskowych, odpowiedzialności społecznej i ładu korporacyjnego (ang. ESG) przyczynia się do jej postępów w realizacji ambitnych celów na rok 2025.

Mondelez International, producent takich marek jak Milka, Oreo, belVita, Delicje, Prince Polo czy Halls, od wielu lat realizuje odpowiedzialne społecznie inicjatywy na rzecz wprowadzania pozytywnych zmian na świecie.

Wiodąca pozycja na rynku to nie tylko powód do dumy, ale jednocześnie duża odpowiedzialność”

Jak podkreśla Marcin Dobrock - Dyrektor Zarządzający Mondelez Polska i kraje bałtyckie: – W dzisiejszych czasach bycie globalnym liderem wiąże się z dużą odpowiedzialnością: wobec środowiska, naszych klientów, partnerów biznesowych oraz lokalnych społeczności – szczególnie tam, gdzie zlokalizowane są nasze zakłady produkcyjne. Dlatego tak istotne jest właściwe zrozumienie potrzeb, podejmowanie dopasowanych działań oraz ciągła edukacja rynku w zakresie społecznej odpowiedzialności. Jest to istotna część strategii Mondelez na całym świecie, dlatego cieszę się, że Polska realizuje kluczowe międzynarodowe programy firmy oraz może pochwalić się własnymi, także lokalnymi inicjatywami w tym zakresie.

W ramach podejmowanych inicjatyw, Mondelez Polska wspiera realizację globalnych celów zrównoważonego rozwoju firmy i stale poszerza zakres swoich programów, związanych m.in. ze świadomym spożywaniem przekąsek oraz troską o środowisko i społeczności lokalne.

Do wytwarzanych w Polsce produktów marki Milka stosowane jest kakao z certyfikowanych upraw objętych programem Cocoa Life, a zboża używane do produkcji ciastek takich marek jak Delicje, Lubisie, Ciastka Milka i San pochodzą z programu zrównoważonego rolnictwa Harmony. Jedną z flagowych inicjatyw branżowych, do których należy Mondelez Polska, jest Polska Koalicja ds. Zrównoważonego Oleju Palmowego. Ponadto polski oddział firmy aktywnie angażuje się we wspieranie lokalnych społeczności. Jest m.in. sponsorem programu „Trzymaj formę” oraz stale współpracuje z lokalnymi domami dziecka, świetlicami środowiskowymi i centrami wolontariatu.

 

Duzi, znani, globalni i ...odpowiedzialni.

Firma od lat może pochwalić się realizacją społecznie odpowiedzialnych inicjatyw, które przyczyniają się m.in. do udoskonalenia programów zrównoważonego łańcucha dostaw, znaczącej redukcji odpadów i emisji CO2 oraz wywierania pozytywnego wpływu na lokalne społeczności. Raport „Snacking Made Right” przedstawia najważniejsze osiągnięcia firmy w 2020 roku, do których należą:

* Surowce pozyskiwane w sposób zrównoważony:

* 68% ziaren kakaowca wykorzystanych w produkcji czekolady, Mondelez pozyskuje w sposób zrównoważony w ramach programu Cocoa Life.

* 98% oleju palmowego firma pozyskuje od dostawców objętych planem zrównoważonego pozyskiwania oleju palmowego.

Wpływ na środowisko:

* Firma ograniczyła emisję CO2 z działalności produkcyjnej o ponad 20%, co stanowi przekroczenie założonego celu o 15%.

* Mondelez zmniejszył zużycie wody o ponad 30%, co stanowi przekroczenie założonego celu o 10%.

* Firma zmniejszyła ilość odpadów powstających przy produkcji o ponad 30%, co stanowi przekroczenie założonego celu o 20%.

* Innowacje w zakresie opakowań:

* 94% stosowanych obecnie przez Mondelez opakowań nadaje się do recyklingu.

* Troska o zdrowie konsumenta:

* 16% przychodów firmy pochodzi ze sprzedaży przekąsek umożliwiających kontrolę wielkości porcji.

* Wsparcie społeczności lokalnych:

* Mondelez stworzył platformę inwestycyjną „Sustainable Futures” finansującą innowacje i partnerstwa, które pozwolą na stworzenie długoterminowych rozwiązań w zakresie m.in.  przeciwdziałania zmianom klimatycznym, czy eliminacji odpadów z plastiku – w celu zwiększenia długoterminowego pozytywnego wpływu na naszą planetę i jej mieszkańców.

* Firma przekazała ponad 30 mln dolarów na działania pomocowe związane z wirusem COVID-19 na całym świecie, w tym ostatnio 2 mln dolarów na wsparcie walki z pandemią w Indiach.

Działania na rzecz różnorodności, równości i otwartości – w miejscu pracy i wokół nas

Mondelez International podkreśla również, jak istotna dla firmy jest kwestia różnorodności i równości. Ma to swoje odzwierciedlenie w wyjątkowej, otwartej i wspierającej inicjatywy z zakresu D&I w kulturze organizacyjnej, ale to nie wszystko. Mondelez podejmuje dodatkowe zobowiązania w tym zakresie, np. w 2020 r. firma ogłosiła m.in.  przeznaczenie 1 mld dolarów rocznie na rzecz firm prowadzonych przez kobiety i przedstawicieli mniejszości, podwojenie w USA liczby czarnoskórych pracowników w kadrze kierowniczej do 2024 r., a także powołanie funkcji dyrektora odpowiedzialnego za kwestie włączania i różnorodności (Chief Diversity & Inclusion Officer).

Pełna wersja raportu dostępna jest pod poniższym linkiem.

RAPORT

Materiał Promocyjny 

REKLAMA
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
REKLAMA
REKLAMA