fbTrack
REKLAMA

Ekonomia

Przedsiębiorczość Polaków nadal dobrze realizuje się we franczyzie

Trudna sytuacja na rynku pokazała, że model franczyzowy pozwala na kontynuowanie biznesu nawet w trudnych warunkach ekonomicznych. Wiele małych przedsiębiorstw dzięki wsparciu stabilnego franczyzodawcy nie tylko utrzymało się na rynku, ale także rozwijało się w czasie pandemii. Przykładem takiej franczyzy jest Żabka, która tylko w ciągu pierwszego półrocza otworzyła aż 500 placówek. Obecnie sieć łączy już 5000 franczyzobiorców, którzy prowadzą małe, wygodne sklepy spożywcze, odwiedzane każdego dnia przez ok. 2,5 mln klientów.

W związku z pandemią koronawirusa wiele osób stanęło przed widmem utraty pracy, spadku zarobków, czy zamknięcia nieprosperującego biznesu. Z ofertą właśnie do nich wychodzą sieci franczyzowe, oferujące wsparcie w trudnym dla gospodarki momencie oraz możliwość prowadzenia stabilnego biznesu. Oczywiście w obecnej sytuacji trudno decydować się na znaczne inwestycje, ale są na rynku franczyzodawcy, którzy nie wymagają wysokiego wkładu własnego. 

W Żabce cenimy zaangażowanie i przedsiębiorczość, dlatego nasz model jest dostępny niemal dla każdego, kto jest zmotywowany do otwar­cia swojego biznesu. Nasza sieć pokrywa koszty inwestycji w placówkę wartą ok. 200 tys. zł, a także koszty czynszu, remontu lokalu oraz pełne wyposażenie i aranżację placówki. Gwarantujmy atrakcyjny lokal oraz wspieramy franczyzobiorców w jego zatowarowaniu. Każdy nowy franczyzobiorca może dokonać wyboru  spośród kilku proponowanych lokalizacji sklepów, których potencjał sprzedażowy oraz szacunkowa liczba klientów analizowane są dzięki sztucznej inteligencji - dodaje Adam Manikowski wiceprezes ds. operacyjnych Żabka Polska.

Pomoc i wsparcie ze strony dużej organizacji z pewnością może pomóc złagodzić odczuwane w biznesie skutki pandemii. Sieć posiada przede wszystkim zasoby finansowe, logistyczne i personalne, które pozwalają szybko reagować na zmieniającą się sytuację i wprowadzać nowe rozwiązania adekwatne do okoliczności. Niemałe znaczenie ma branża, w której prowadzi się biznes. Pełne wyzwań czasy dla gospodarki szczególnie pokazują siłę sektora retail i FMCG, który jako jeden z nielicznych dobrze przetrwał wiosenny lock-down, a jednocześnie wyjątkowo szybko dostosował się do wymogów związanych z zapewnieniem bezpieczeństwa klientom i pracownikom. Równocześnie ważne dla tej, jak i wielu innych branż, było przeniesienie swojej obecności do obszaru e-commerce. Wdrożenie innowacyjnych rozwiązań w tak krótkim czasie jest praktycznie niemożliwe dla większości małych przedsiębiorstw. Żabka wprowadziła do sieci w czasie pandemii dwie usługi „Zamów i odbierz” oraz „Żabka do domu” - która obecnie jest realizowana przez Uber Eats - dzięki czemu klienci jeszcze łatwiej mogą dokonywać zakupów blisko domu. Sieć rozwijała aplikację dla klientów żappka, którą wzbogaciła o nowe funkcjonalności jak możliwość dokonywania płatności czy monitorowanie przesyłek. Tego typu rozwiązania przyciągnęły klientów, którzy chcieli szybko zarobić zakupy blisko domu i wybierali Żabki. 

Ważnym argumentem do nawiązania współpracy franczyzowej są także innowacyjne narzędzia technologiczne, dzięki którym zarządzanie biznesem jest łatwiejsze. Przykładem takiego rozwiązania jest opracowana wspólnie z franczyzobiorcami Żabki aplikacja mobilna frappka, stanowiąca swoiste centrum zarządzania sklepem z poziomu smartfona. Pandemi pokazała jak ważny w zapewnieniu dostępności produktów jest łańcuch dostaw. Wiele małych firm napotkało się z wieloma wyzwaniami dotyczącymi zamówień towarów. Żabka i na tym polu bardzo skutecznie rozwijała swoje zasoby. Firma w tym roku dokonała największych inwestycji w obszarze logistyki, dzięki którym zapewniła klientom jeszcze lepszą dostępność produktów na półkach. Nowe centra logistyczne zapewniły szybką obsługę logistyczną dla franczyzobiorców i jeszcze przyjaźniejszą realizację dostaw wysokiej jakości produktów. 

Decydując się na współpracę w ramach franczyzy, przedsiębiorca zyskuje sprawdzony know-how, pakiet szkoleń i wsparcie partnera, ale nie tylko. Na przykład Żabka  oferuje obecnie wszystkim nowym franczyzobiorcom gwarantowany przychód podstawowy w wysokości 16 tys. zł co miesiąc przez pierwszy rok  działalności. Dodatkowo franczyzobiorca otrzymuje w pełni wyposażony i zatowarowany sklep w wynajętej przez sieć lokalizacji – to wszystko przy inwestycji z jego strony wynoszącej ok.5 tys. zł. Według danych sieci na 10 nowych franczyzobiorców, aż 9 osiąga satysfakcjonujący poziom rozwoju sklepu po pierwszym roku prowadzenia sklepu. 

5000 lokalnych przedsiębiorców prowadzi obecnie przeszło 6600 placówek Żabka w całej Polsce. Oni odnaleźli swoją receptę na spełnienie zawodowe, niezależnie od panujących okoliczności.

Więcej na: https://www.zabka.pl/franczyza

Materiał Promocyjny

REKLAMA
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
REKLAMA
REKLAMA